Scarlet Nexus. Analiza oprawy na nowych konsolach. Porównanie grafiki i loadingów na PS5, XSS i XSX
Scarlet Nexus zgarnęło świetne oceny w recenzjach (średnia na poziomie 8/10). Warto przyjrzeć się, jak tytuł wypada pod względem graficznym na PS5 i XSX.
Wracamy do wątku oprawy graficznej w Scarlet Nexus w wydaniach, od których oczekujemy najwyższej jakości wizualnej, czyli na PS5 i XSX. Temat postanowiła przeanalizować ekipa Digital Foundry, która wzięła pod lupę wydanie Scarlet Nexus na PS5 i XSX, zadając pytanie, czy gra zapewnia next-genową jakość.
Od 4 minuty nagrania zaczyna się właściwe porównanie jakości graficznej w Scarlet Nexus na XSX i PS5. Obie konsole generują domyślnie rozdzielczość 3840x2160 przy 60 fps, ale jest to wartość uzyskiwania przy dynamicznym skalowaniu (podczas walk rozdzielczość spada do 1440p).
Niestety gra ma problem ze stabilnym poziomem animacji 60 fps na Xbox Series S, działając przy maksymalnej rozdzielczości 1440p. Lepiej sytuacja wygląda na Xbox Series X, gdzie podczas walk zauważalne są rzadkie spadki do 56-57 klatek animacji na sekundę. Co z PS5? Gra zachowuje się odrobinę lepiej, niż na konsoli Microsoftu. Różnice są jednak minimalne (1-2 klatek na korzyść PS5 w trakcie walk).
Ogólna jakość wizualna między XSX a PS5 jest prawie identyczna. Minimalne różnice zauważalne są w szybkości loadingów. Scarlet Nexus ładuje się nieco dłużej na XSX. Przykładowo w tej samej scenie PS5 radzi sobie z loadingiem w 6,5 sekundy, a Xbox Series X potrzebuje na to samo zadanie 7,3 s.