Doom Eternal. Tryb Ray Tracingu na PC i konsolach. Porównanie graficzne i wielkie znaczenie DLSS
Doom Eternal doczekał się pod koniec czerwca ważnej aktualizacji na PS5 i XSX, XSS, która wprowadziła nie tylko tryb animacji 120 fps, ale również obsługę ray tracingu na nowych konsolach. Sprawdźmy, jak motyw wypada w porównaniu z PC.
Ostatnia, ważąca ponad 50GB aktualizacja Doom Eternal, wprowadziła na konsolach tryb Ray Tracing, działający w rozdzielczości 1800p i 60 fps. Rzeczonym tematem postanowiła zająć się redakcja Digital Foundry, czyli specjaliści od tematu grafiki w grach.
Analiza efektu ray tracingu w Doom Eternal zaczyna się od przyjrzenia się najlepszym ustawieniom graficznym w wersji pecetowej. Następnie (od 9 minuty nagrania) przechodzimy do porównania jakości wizualnej na PC z Xbox Series X oraz PlayStation 5.
Jak łatwo się domyślić - konsole nie korzystają z najwyższych możliwych ustawień Ray Tracingu. Digital Foundry stwierdza, że Doom Eternal korzysta na XSX i PS5 ze średnich ustawień związanych z tym efektem. Co warto dodać: PC z włączonym DLSS uzyskuje "znaczną przewagę" jakości obrazu nad PS5 i XSX - nawet korzystając ze znacznie niższej rozdzielczości natywnej, co widać w 10 minucie nagrania.
Analiza Digital Foundry udowadnia jak wielkie, pozytywne znaczenie ma wsparcie dla technologii NVIDIA DLSS. Wzrost wydajności przy korzystaniu jest bardzo duży i sięga czasem nawet 50%. Więcej na temat DLSS, które ma również trafić do Battlefield 2042 w dniu premiery, przeczytacie tutaj.