Viaplay w Polsce. Znamy cenę i ofertę - widzowie zobaczą Bundesligę, Ligę Europy, filmy i seriale
Już w sierpniu wystartuje w Polsce następna platforma SVOD, która umożliwi zobaczenie wszystkich meczów Bundesligi oraz Ligi Europy. Oprócz treści sportowych, widzowie serwisu otrzymają także dostęp do wielu innych produkcji i programów.
Viaplay nie będzie propozycją skierowaną tylko do fanów sportu. Już wcześniej NENT Group, właściciel platformy, zapowiedział przejęcie praw do transmisji kilku dużych wydarzeń piłkarskich, tymczasem poznaliśmy pełen zakres usługi.
Viaplay wystartuje w Polsce 3 sierpnia, a dostęp do wszystkich treści będzie kosztować 34 zł na miesiąc – planowane jest wprowadzenie promocyjnej ceny na start, jednak aktualnie nie udostępniono szczegółów. Z platformy będziemy mogli skorzystać na komputerach PC i Mac, smartfonach i tabletach z Androidem i iOS, telewizorach Smart TV (Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips, TCL), a także poprzez Chromecast oraz Apple TV. Widzowie pobiorą także aplikację na PlayStation 4, PlayStation 5 i Xboksy.
Główny trzon oferty Viaplay stanowić będą treści sportowe – wszystkie mecze Bundesligi (do końca sezonu 2028/29), Ligi Europy oraz Ligi Konferencji (do 2023/24), eliminacje w strefie afrykańskiej do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2022 oraz trzy ligi piłkarskie kobiet. Katalog będzie wciąż rozwijany, natomiast w latach 2023-25 widzowie z Polski zobaczą Formułę 1, a także otrzymają dostęp do wyścigów IndyCar, Formuły 2, NASCAR, MotoGP, Porsche Supercup i Formula Renault Eurocup.
Usługa nie została jednak przygotowana wyłącznie z myślą o entuzjastach sportu. Serwis będzie zawierać ponad 70 produkcji oryginalnych, m.in. seriale „Kochaj mnie”, „Max Anger”, „Wisting”, „Pod osłoną mroku”, „Honor” i „Box 21”, ale także seriale i filmy od zewnętrznych producentów (NBCUniversal, Sony, MGM oraz CBS), między innymi: „New Amsterdam”, „S.W.A.T.”, „Chicago”, „Hawaii Five-0”, „The Good Doctor” i „Opowieść podręcznej”. Nie zabraknie również serii znanych filmów – „Spider-Man”, „Mission: Impossible”, „Faceci w czerni”, „Bridget Jones”, „Bourne” i „Indiana Jones”. W ofercie dla dzieci pojawią się m.in. „Psi Patrol”, „Świnka Peppa” oraz „SpongeBob Kanciastoporty”.
Platforma planuje także tworzyć własne produkcje – jesienią odbędzie się nowa, polska edycja „Fort Boyard”. Szefowie firmy potwierdzili również, że większość programów oryginalnych otrzyma polską lokalizację (napisy lub lektor), a treści dla dzieci będą posiadać polski dubbing.