Reklama

AMD FSR na PS4 i PS5. Deweloperzy potwierdzają wykorzystanie technologii

Gry
2174V
AMD FSR na PS4 i PS5. Deweloperzy potwierdzają wykorzystanie technologii
Iza Łęcka | 06.07.2021, 12:44

AMD FidelityFX Super Resolution będzie nie tylko wykorzystywane na PC oraz Xboksach. Twórcy Edge of Eternity potwierdzili, że zamierzają czerpać z możliwości technologii na PlayStation 5 i PlayStation 4, choć opcje nie zostaną specjalnie wyróżnione.

W zeszłym miesiącu AMD zaprezentowało zaawansowaną technologię, która ma zapewnić znacznie większą płynność animacji w wielu produkcjach. Propozycja działa już na PC, Microsoft potwierdził zaimplementowanie narzędzi do swoich devkitów, a także wskazano pierwszą grę, która wykorzysta AMD FSR na Xboksach Series X|S i Xboksach One.

Dalsza część tekstu pod wideo

AMD FidelityFX Super Resolution będzie również dostępne na PlayStation 4 i PlayStation 5. W trakcie wywiadu z redakcją wccftech autorzy Edge of Eternity określili, że propozycja AMD dla konsol to „konieczność”, jednak ustawienia nie zostaną specjalnie wyszczególnione:

„Redakcja wccftech: Kilka lat temu, podczas naszego pierwszego czatu, powiedziałeś mi, że wersja na Xboksa One uruchamiała Edge of Eternity w zaledwie 720p i że obawiasz się o wydajność tego systemu. Czy od tego czasu zaszły jakieś zmiany? Niedawno potwierdzono, że FSR działa także na Xboksie One, więc zastanawiam się, czy rozważacie wdrożenie tego rozwiązania w wersjach konsolowych, aby pomóc w wydajności.

Jérémy Zeler-Maury: Używamy FSR na każdej wersji konsolowej, aby móc poprawić cieniowanie, gęstość i rozdzielczość elementów dzięki możliwości pracy w niższej rozdzielczości. Myślę, że FSR dla konsol to naprawdę konieczność.

Redakcja wccftech: Czy to oznacza, że FSR będzie dostępny w tej samej implementacji także na PS4 i PS5?

Jérémy Zeler-Maury: Tak. Na konsolach nie będziemy jednak bezpośrednio eksponować ustawień, tak jak to robimy na PC. Prawdopodobnie będą one ukryte za wariantami jakości/wydajności.”

Jérémy Zeler-Maury, dyrektor generalny i główny programista Midgar Studio, nie potwierdził jeszcze konkretnej daty udostępnienia konsolowej wersji Edge of Eternity, choć pozycja zadebiutuje jeszcze w 2021 roku. Tytuł w dniu premiery zasili ofertę Xbox Game Pass.

Źródło: https://wccftech.com/fsr-will-be-available-in-all-versions-of-edge-of-eternity-its-a-must-for-consoles-says-dev/

Komentarze (58)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper