Contraband to gra idealna dla Xbox Game Pass. Twórcy opowiadają o współpracy z Microsoftem

Gry
1566V
Contraband to gra idealna dla Xbox Game Pass. Twórcy opowiadają o współpracy z Microsoftem
Iza Łęcka | 07.07.2021, 08:58

Od pierwszej zapowiedzi Contraband wiemy, że produkcja wyląduje w abonamencie Xbox Game Pass. Dyrektor generalny Avalanche wyjaśnił, dlaczego Xbox okazał się właściwym partnerem do tworzenia pozycji nastawionej na kooperację, i wspomniał o niewątpliwym atucie usługi.

Contraband to nowa kooperacyjna gra studia Avalanche, czyli twórców Just Cause oraz Mad Maxa, w której deweloperzy stawiają szczególny nacisk na rywalizację w samochodach, a jednym z istotnych aspektów rozgrywki będzie zebranie najlepszych uczestników do wymagających skoków. Produkcja będzie rozwijana długo po premierze, gdyż to „gra jako usługa”, która zostanie wydana przez Xbox Game Studios i zadebiutuje na Xboksach Series X|S oraz PC. Co ciekawe, już w dniu premiery zasili także katalog Xbox Game Pass.

Dalsza część tekstu pod wideo

W najnowszym wywiadzie dla Games Industry Pim Holfve, CEO studia, opowiedział nieco o współpracy z Microsoftem - ze względu na wielkość projektu korporacja z Redmond okazała się najbardziej sensownym partnerem w przedsięwzięciu.

„Mieliśmy świetne relacje z Microsoftem, a praca jako first-party również jest intrygująca, widząc co to oznacza w kwestii wsparcia i zbliżenia się do sprzętu. To dla nas nowy rodzaj partnerstwa. Mieliśmy fantastyczne współprace ze Square Enix, Bethesdą i Warner Bros, ale to nie to samo, co first-party”.

Contraband jako produkcja stawiająca na kooperację już od pierwszych dni musi posiadać okazałą bazę użytkowników - dlatego wybór Xboksa i premiera w Xbox Game Pass wydają się najdogodniejszą decyzją.

„Naszym głównym celem jest wzrost bazy użytkowników... nawet jeśli nie jest ona bezpośrednio nasza - w tym przypadku będzie to Xbox. Ale wiemy, że jeśli zwiększymy grupę użytkowników, to pieniądze i przychody przyjdą. Głównym motywatorem dla nas jako firmy nie jest gotówka, ale rozrywka - dostarczamy zabawy ogromnej liczbie ludzi”.

„Xbox Game Pass sprawił, że Xbox stał się o wiele ważniejszą platformą, niż początkowo sądziliśmy”.

Studio posiada pewne doświadczenia związane z Game Passem i inną swoją produkcją. Mowa o TheHunter: Call of the Wild, które jest dostępne w abonamencie Microsoftu i dzięki temu cieszy się sporą popularnością nawet 4 lata po premierze - miesięcznie na serwerach jest aktywnych około miliona graczy. Jak stwierdził Holfve, wielu z nich pozyskano właśnie dzięki usłudze Amerykanów.

„Game Pass okazał się dla nas naprawdę znakomity, szczególnie jeśli spojrzymy na nasze samodzielnie wydane tytuły. TheHunter: Call of the Wild pomógł nam udowodnić nasz model usług, a Xbox Game Pass był fantastyczny, ponieważ mogliśmy dotrzeć do znacznie większej liczby graczy. To dobry sposób, aby ludzie mogli spróbować [gry - przyp. red.], a ponieważ mamy tak ogromny katalog DLC do tego tytułu - ponad 20 DLC - to wspaniały pomysł, by zachęcić ludzi, zaangażować ich i pokazać, że to świetna gra. Wtedy gracze są naprawdę zachęceni, by kupić więcej. Więc ten model biznesowy naprawdę działa na naszą korzyść”.

Źródło: https://wccftech.com/avalanche-ceo-it-made-sense-to-choose-xbox-for-contraband-due-to-the-grandness-of-the-project/

Komentarze (44)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper