Dark Souls 3 w 60 fps na Xbox Series X|S. Microsoft wykorzystał FPS Boost, ale problemem jest rozdzielczość

Gry
2295V
Dark Souls 3 w 60 fps na Xbox Series X|S. Microsoft wykorzystał FPS Boost, ale problemem jest rozdzielczość
Iza Łęcka | 08.07.2021, 08:17

W nocy Amerykanie potwierdzili wczorajsze przecieki i zaprosili graczy do rozgrywki w Dark Souls 3 w 60 klatkach na sekundę. W sieci zawitał materiał poświęcony jakości gry na Xboksach Series X|S.

Już wczoraj wspominaliśmy o zapowiedzi dotyczącej ulepszenia Dark Souls 3 dzięki Xbox FPS Boost i nie musieliśmy zbyt długo czekać na ogłoszenie – aktualizacja została opublikowana w nocy. Wiadomość jest ważna dla fanów From Software korzystających z nowych Xboksów, ponieważ wcześniej Japończycy nieco pominęli konsole Microsoftu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dark Souls 3 na poprzedniej generacji działało w 30 klatkach na sekundę, lecz z czasem From Software wykorzystało okazję i zniosło ograniczenie na PlayStation 4 Pro, dzięki czemu posiadacze PS4 Pro grali w wyższej płynności. Entuzjaści intensywnych i satysfakcjonujących zmagań nie mogli oczekiwać stałych 60 klatek, jednak następnym dogodnym momentem do zmian okazała się premiera PS5 – dzięki wstecznej kompatybilności tytuł działa na PlayStation 5 w 1080p/60fps.

Gorzej sytuacja wyglądała na Xboksach Series X|S, ponieważ deweloperzy nie wydali aktualizacji dla Xboksów One, więc „nie uwolniono” mocy nowych urządzeń. Na szczęście pewnym rozwiązaniem niedogodności jest Xbox FPS Boost – od dzisiaj w Dark Souls 3 możemy cieszyć się 60 klatkami na sekundę na nowych sprzętach Microsoftu.

Digital Foundry potwierdza, że XSX oferuje stałe 60 fps, natomiast XSS tylko w jednym momencie i dosłownie na chwilę odnotował spadek do 53 fps. W trakcie rozgrywki na doświadczenie negatywnie wpływa jednak rozdzielczość.

Xbox FPS Boost poprawia płynność animacji, lecz From Software nie zwiększyło rozdzielczości w Dark Souls 3 na Xboksie One, więc na Xboksach Series X|S nadal otrzymujemy grę w natywnym 900p. Kwestia jest o tyle zdumiewająca, że Microsoft współpracował z From Software i Bandai Namco nad ulepszeniem gry.

Warto dodać, że technologia Microsoftu zapewnia również szybsze wczytywanie, więc chociażby podróż z Firelink Shrine do High Wall of Lothric trwa zaledwie 6,7 sekundy – na Xboksie One X potrzebowaliśmy na to 12,3 sekundy.

Dark Souls 3 w 60 fps na Xbox Series X|S. Microsoft wykorzystał FPS Boost, ale problemem jest rozdzielczość

Dark Souls 3 w 60 fps na Xbox Series X|S. Microsoft wykorzystał FPS Boost, ale problemem jest rozdzielczość

Dark Souls 3 w 60 fps na Xbox Series X|S. Microsoft wykorzystał FPS Boost, ale problemem jest rozdzielczość

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dark Souls III.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2021-dark-souls-3-now-runs-at-60fps-on-xbox-series-x-s-thanks-to-fps-boost

Komentarze (69)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper