PS5 krytykowane za brak Smart Delivery. Gracz pokazał „różnicę”, którą oferuje technologia Microsoftu

Jeszcze przed premierą Xboksów Series X|S wielu graczy śmiało się z koncepcji Smart Delivery, ale jak się okazało – Microsoft zadbał o niezbędne podstawy. Po kilku miesiącach sytuacja się odwróciła i teraz amerykańska korporacja jest chwalona za technologię.
W ostatnich dniach na rynku zadebiutowało kilka gier, które nie oferują przenoszenia rozgrywki z PlayStation 4 na PlayStation 5 (jak DOOM Eternal) lub cały proces jest bardzo kłopotliwy (jak A Plague Tale). Sytuacja inaczej wygląda w przypadku Xboksa One i Xboksów Series X|S, ponieważ w wielu sytuacjach działa Smart Delivery, które „robi różnicę”.
Na PS5 często gracze muszą instalować produkcje na PlayStation 4 (jeśli posiadają jeszcze konsolę), na poprzedniej generacji pobierać aktualizację i dopiero pojawia się opcja transferu danych.




Przedstawiciele Microsoftu wspominają, że na Xboksach przenoszenie rozgrywki „po prostu działa”, więc coraz częściej fani marki PlayStation zaczynają narzekać na brak odpowiedniej reakcji i wprowadzenia alternatywy dla Smart Delivery przez Sony.
Trudno jednak powiedzieć, czy Japończycy mogą odpowiednio zareagować, ponieważ jeszcze przed premierą PlayStation 5 pojawiły się informacje, według których w bazie danych PlayStation znajdują się dwie wersje tej samej gry (z PS4 i PS5) i deweloperzy nie mogą skorzystać z prostego przenoszenia danych.
Unlike many people said in the past, @Xbox SMART DELIVERY system is NOT a marketing phrase.
— tamelucas 🎮 (@tamelucas) July 7, 2021
This graphic shows why. Smart Delivery is a big deal and I hope this will eventually become the standard across all platforms.
You don't need to think about it. It simply works. pic.twitter.com/4wWBqsS2JA
