Sifu opóźnione ze względu na pracowników. Twórcy zdradzają powód przesunięcia premiery na 2022
Podczas ostatniego State of Play jedna z prezentacji poświęcona była wyczekiwanej grze w klimatach sztuk walki od Sloclap, gdzie przekazano informacje o opóźnieniu.
Sifu to jeden z tych kilku tytułów w roku, który charakteryzuje się dość nietypowym odbiorem w naszej redakcji. Nikt nie jest zainteresowany tak, aby odliczać dni, ale każdy chętnie zagra i sprawdzi, co przygotowali twórcy ze Sloclap. Tytuł miał początkowo zadebiutować w 2021 roku, a zwiastuny zdawały się potwierdzać naprawdę zaawansowany etap tworzenia.
Jak się jednak okazało podczas minionego State of Play, podczas którego jedną z gier było właśnie Sifu, premiera przełożona została na 2022 roku (o czym informowaliśmy tutaj). Wczoraj nie wiedzieliśmy jednak, jaki był powód rzeczonej decyzji, a gracze sami zaczęli doszukiwać się przyczyny. Na forach można było czytać przeróżne przewidywania - od ogromnych błędów, aż po kłótnie wewnątrz studia.
Twórcy ze Sloclap postanowili wczoraj sami wyjaśnić sytuację i przekazali, że powodem opóźnienia jest próba uniknięcia crunchu. Na oficjalnym koncie gry, na Twitterze, pojawił się wpis, w którym napisano, że gra mogłaby wyjść w 2021 roku, ale kosztem zdrowia pracowników lub jakości gry. Na jedno i drugie wyżej postawione osoby nie chciały sobie pozwolić. Cóż, jakkolwiek jest to przykre z punktu widzenia graczy, pozostaje przyklasnąć mądrego i odpowiedzialnego podejścia.