Old World zgarnia pochwały w recenzjach. Gra 4X od projektanta Civilization IV, czerpiąca z Crusader Kings
Wczoraj Civilization 6 doczekało się pełnego, konsolowego wydania, z pakietem rozszerzeń i dodatków. Warto przy okazji tematu tej strategii pamiętać, że na rynku w lipcu pojawiło się Old World, czyli tytuł 4X, bardzo podobny w swojej strukturze i założeniach do marki Sida Meiera.
Old World, które zostało stworzone przez głównego projektanta Civilization IV, trafiło na początku lipca na pecetowy rynek. Gra otrzymała już pierwsze recenzje. Obraz wyłaniających się z tych tekstów jest pozytywny.
Elementem wyróżniającym Old World od serii Civilization i większości gier 4X jest zarządzanie w grze całymi dynastiami władców. W produkcji nasi włodarze starzeją się i umierają. Dlatego musimy dbać o odpowiednich następców, o organizowanie politycznie korzystnych małżeństw itd.
Redaktorzy chwalą Old World za świetną strukturę strategicznego gameplayu i za inspirowanie się marką Crusader Kings, z którą połączono motywy z Civilizaton. Wadą gry ma być kiepski samouczek. Problematyczny ma być również według serwisu CulturedVultures (ocena 6,5/10) mechanizm dyplomacji. W orientowaniu się w nim nie pomaga nie najlepszy interfejs.
Sprawdźcie przy okazji kompletne konsolowe wydanie Civilization 6.
Oceny w recenzjach Old World:
- PC Gamer 8,7/10
- Multiplayer.it 8,5/10
- AusGamers 8,5/10
- PCGamesN 8/10
- IGN 8/10
- COGconnected 7,9/10
- Cultured Vultures 6,5/10