A Plague Tale: Innocence z tajnym 120 fps na Xbox Series X|S. PS5 oferuje rozgrywkę w 60 klatkach
A Plague Tale: Innocence otrzymało next-genową aktualizację i choć producent zapowiadał udostępnienie rozgrywki w 60 fps, to jednak na konsolach Microsoftu można uruchomić grę w 120 klatkach na sekundę.
A Plague Tale: Innocence działało na poprzedniej generacji w 30 klatkach na sekundę, więc Asobo Studio zapowiadając udostępnienie aktualizacji dla PlayStation 5 i Xboksów Series X|S zebrało sporo pochwał.
Tytuł otrzymał już wsparcie dla nowych konsol i Digital Foundry potwierdza niemal stałe 60 klatek na sekundę na wszystkich urządzeniach. Twórcy zadbali o usprawnienie oprawy – Xbox One X ma jedyną przewagę w odległości rysowania traw, co jest bardziej widoczne w przerywnikach filmowych.
Xbox Series S oferuje 60 klatek w początkowej rozdzielczości 900p, ale czasowy supersampling pozwala podbić obraz do 1080p. Tytuł na najmniejszym Xboksie „wciąż wygląda świetnie”, ale oczywiście trochę gorzej od wersji na Xboksa Series X i PlayStation 5.
Digital Foundry jednak potwierdza sporą ciekawostkę – wybierając w ustawieniach konsoli 120 klatek na sekundę, A Plague Tale: Innocence załączy się właśnie w takiej płynności na Xboksie Series X i Xboksie Series S. W tej sytuacji pojawia się efekt screen-tearingu, ale mając telewizor z VRR możemy bez problemu korzystać z tego „tajnego trybu”.
W gęstych obszarach (jak przykładowo las) A Plague Tale: Innocence działa na Xboksie Series X w 65-70 klatkach, wewnątrz budynków w 90 fps, a w mniej wymagających lokacjach około 100 fps. Taka opcja jest dostępna tylko na sprzęcie Microsoftu.
A Plague Tale: Innocence korzysta także z dobrodziejstwa dysków SSD i wczytuje się w ponad 15 sekund – gdy na Xboksie One X trwało to 58 sekund.