AMD FSR już działa w pierwszej grze z PS5. Twórcy potwierdzają implementację technologii

Gry
3996V
AMD FSR już działa w pierwszej grze z PS5. Twórcy potwierdzają implementację technologii
Iza Łęcka | 19.07.2021, 10:32

AMD FSR zaoferuje lepsze doświadczenia nie tylko na PC. Studio Illfonic odpowiedzialne za Arcadegeddon ogłosiło, że wykorzystuje technologię na PlayStation 5, dzięki czemu gracze mogą oczekiwać lepszej płynności animacji.

Sony nigdy oficjalnie nie potwierdziło współpracy z AMD mającej na celu wprowadzenie AMD FidelityFX Super Resolution na PlayStation 5 i PlayStation 4, jednak deweloperzy tworzący gry zmierzające na konsole Japończyków już ochoczo przystępują do wykorzystania najnowszych rozwiązań.

Dalsza część tekstu pod wideo

W ostatnim czasie autorzy Midgar Studio poinformowali, że zamierzają czerpać z potencjału technologii w Edge of Eternity. Tymczasem okazuje się, że AMD FSR już działa w pierwszej konsolowej produkcji – mowa o Arcadegeddon na PlayStation 5 i PC.

Dzięki najnowszej aktualizacji w kooperacyjnej strzelance wykorzystano AMD FSR oraz TAAU (czyli Temporal Anti-Aliasing Upsample), by zadbać o rozdzielczość, uzyskać więcej efektów wizualnych, zachowując jednocześnie doskonałą jakość obrazu. Najprawdopodobniej jest to pierwsza konsolowa gra, która oficjalnie korzysta z AMD FidelityFX Super Resolution.

Możemy się spodziewać, że w przyszłości następne studia będą ogłaszać implementację rozwiązania AMD. Sporym atutem technologii jest możliwość wykorzystania jej na GPU różnych producentów, dzięki czemu twórcy nie doświadczają pewnych ograniczeń. Warto również zauważyć, że po kilku tygodniach od premiery FSR zostało udostępnione dla wszystkich zainteresowanych na platformie GPUOpen.

Źródło: Twitter: Arcadegeddon

Komentarze (56)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper