AMD FSR już działa w pierwszej grze z PS5. Twórcy potwierdzają implementację technologii
AMD FSR zaoferuje lepsze doświadczenia nie tylko na PC. Studio Illfonic odpowiedzialne za Arcadegeddon ogłosiło, że wykorzystuje technologię na PlayStation 5, dzięki czemu gracze mogą oczekiwać lepszej płynności animacji.
Sony nigdy oficjalnie nie potwierdziło współpracy z AMD mającej na celu wprowadzenie AMD FidelityFX Super Resolution na PlayStation 5 i PlayStation 4, jednak deweloperzy tworzący gry zmierzające na konsole Japończyków już ochoczo przystępują do wykorzystania najnowszych rozwiązań.
W ostatnim czasie autorzy Midgar Studio poinformowali, że zamierzają czerpać z potencjału technologii w Edge of Eternity. Tymczasem okazuje się, że AMD FSR już działa w pierwszej konsolowej produkcji – mowa o Arcadegeddon na PlayStation 5 i PC.
Patch 0.1.3 for is now live!
— Arcadegeddon (@Arcadegeddon) July 16, 2021
This brings @AMDGaming's #FSR to both #PS5 and #PC, some balance changes, new max framerate options, stability improvements, and more!
Click here to get all the details: https://t.co/m0wEpwhRnn#RiseUpAndPlay pic.twitter.com/8EtTgft3U2
Dzięki najnowszej aktualizacji w kooperacyjnej strzelance wykorzystano AMD FSR oraz TAAU (czyli Temporal Anti-Aliasing Upsample), by zadbać o rozdzielczość, uzyskać więcej efektów wizualnych, zachowując jednocześnie doskonałą jakość obrazu. Najprawdopodobniej jest to pierwsza konsolowa gra, która oficjalnie korzysta z AMD FidelityFX Super Resolution.
For @Arcadegeddon, we're using both @AMDGaming's #FSR tech and TAAU(temporal antialiasing upsampling) in concert. This allows us to leverage the benefits of both, like letting us render at a variety of resolutions for more visual effects while maintaining great image quality.
— IllFonic (@IllFonic) July 16, 2021
Możemy się spodziewać, że w przyszłości następne studia będą ogłaszać implementację rozwiązania AMD. Sporym atutem technologii jest możliwość wykorzystania jej na GPU różnych producentów, dzięki czemu twórcy nie doświadczają pewnych ograniczeń. Warto również zauważyć, że po kilku tygodniach od premiery FSR zostało udostępnione dla wszystkich zainteresowanych na platformie GPUOpen.