Ubisoft nie rezygnuje z gier premium. Producent chce nadal oferować wielkie i płatne tytuły
W ostatnich miesiącach doczekaliśmy się zapowiedzi aż dwóch produkcji free-2-play od francuskiego wydawcy, ale nie oznacza to, że Ubisoft planuje skupić się wyłącznie na pozycjach tego typu. Sytuację gier premium wyjaśnił Yves Guillemot, dyrektor generalny przedsiębiorstwa.
O nowych produkcjach spod szyldu Ubisoftu słyszymy regularnie - ostatnio byliśmy świadkami zapowiedzi The Division: Heartland oraz Tom Clancy's XDefiant, czyli dwóch tytułów z segmentu free-2-play. Gry będą dostępne za darmo, lecz studio nie odniosło się jeszcze oficjalnie do tematu mikropłatności.
Ostatnie ogłoszenia zrodziły falę komentarzy oraz spekulacji dotyczących dalszych poczynań Francuzów. Pojawiły się wątpliwości, czy Ubisoft nie skupi się na darmowych pozycjach, zaniedbując jednocześnie gry premium. Podczas najnowszej konferencji z inwestorami do tematu odniósł się Yves Guillemot. Dyrektor generalny wytłumaczył, że korporacja dąży do systematycznego oferowania nowych rozwiązań, które cieszą się sporą popularnością.
„Ubisoft wielokrotnie udowodnił, że potrafi z powodzeniem wchodzić na nowe rynki i segmenty, w których początkowo nie miał doświadczenia. 18 lat temu nauczyliśmy się nowych umiejętności i ostatecznie staliśmy się jednym z liderów w dziedzinie gier z otwartym światem z Assassin's Creed i Far Cry jako najbardziej udanych franczyz w branży. 10 lat temu przeszliśmy kolejną rundę znaczących inwestycji, aby stać się jednym z najlepszych operatorów usług na żywo z The Division, Rainbow Six, Ghost Recon, For Honor i The Crew”.
Teraz przyszedł czas na nowe wyzwania pod postacią tytułów free-2-play, które będą jedynie dodatkiem, bowiem 80% inwestycji studia nadal stanowią gry premium.
„Nasza nowa faza inwestycji, zapoczątkowana dwa lata temu, jest naturalną ewolucją naszego zaangażowania w budowanie jakości i głębi naszego portfolio z korzyścią dla naszych graczy. To ostatecznie doprowadzi do większej publiczności i bardziej regularnych przychodów. Po pierwsze, około 80% naszych obecnych inwestycji jest ukierunkowanych na znaczne rozszerzenie oferty premium poprzez rozwój naszych największych istniejących franczyz, budowanie nowych IP z naciskiem na zaangażowanie graczy i interakcję społeczną, a także poprzez dodanie do naszego portfolio przebojowych marek rozrywki licencyjnej”.
Pozostałe 20% to nowy segment, który przede wszystkim rozszerzy zainteresowanie i zwiększy popularność niektórych IP, a wielu graczom umożliwi zapoznanie się z nowymi tytułami.
„Po drugie, około 20% naszych obecnych inwestycji jest ukierunkowanych na gry free-to-play, które mają na celu rozszerzenie uniwersum naszych marek i udostępnienie ich szerszej publiczności na wszystkich platformach, w tym mobilnych, we wszystkich krajach, w tym na rynkach wschodzących, a poprzez tytuły przeznaczone do gry wieloosobowej, będą one wiecznie żywe”.
Prace nad grami free-2-play francuskiego giganta branży trwają od dwóch lat, lecz nie poznaliśmy jeszcze dat debiutów The Division: Heartland oraz Tom Clancy's XDefiant.