GDC Awards 2021. Poznaliśmy zwycięzców imprezy. Wielkie starcie Ghost of Tsushima z Hadesem
Jury Game Developers Choice Awards zdecydowało już, który tytuł z 2020 roku zasłużył na największe laury.
Jury GDC Awards 2021 wybrało już najwspanialsze gry z 2020 roku. Okazuje się, że Hades zwyciężył, zgarniając nie tylko nagrodę dla Najlepszej Gry 2020 roku, ale również laury w kategorii najlepszego designu i najlepszej oprawy dźwiękowej.
Ghost of Tsushima deptał Hadesowi po piętach. Exclusive z PS4 zebrał również 2 nagrody (publiczności i za najlepsze aspekty wizualne), ale musiał ustąpić grze indie w najważniejszej kategorii (Gra Roku).
Oprócz gier nagradzano również zasłużonych dla branży deweloperów. Tutaj nagroda za całokształt dorobku przypadła Laralyn McWilliams za 28 lat tworzenia świetnych tytułów. McWilliams brała udział w tworzeniu kultowego Sid Meier's Pirates czy Full Spectrum Warrior. Kobieta odpowiadała również za powstanie Free Realms (PC, PS3).
Najlepsza gra roku
Hades (Supergiant Games)
Najlepsza oprawa dźwiękowa
Hades (Supergiant Games)
Najlepszy debiut
Phasmophobia (Kinetic Games)
Najlepszy design
Hades (Supergiant Games)
Najlepsza gra mobilna
Genshin Impact (miHoYo)
Największa innowacja
Dreams (Media Molecule / Sony Interactive Entertainment)
Najlepsza opowieść/narracja
The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
Najlepsza technologia
Microsoft Flight Simulator (Asobo Studio / Xbox Game Studios)
Największa grafika
Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)
Najlepsza gra VR
Half-Life: Alyx (Valve)
Nagroda publiczności
Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)
Nagroda pioniera
Tom Fulp
Nagroda za całokształt osiągnięć
Laralyn McWilliams