Warcraft 3 Reforged trafiło na rynek przez naciski Activision? Studio odpowiedzialne za grę zostało rozwiązane
Warcraft 3 Reforged to jedna z największych porażek Blizzarda ostatnich lat. Zamiast wielkiego triumfu i powrotu ukochanej strategii, fani otrzymali fatalny produkt, który nie spełniał żadnych oczekiwań. Jak się jednak okazuje – sami deweloperzy prosili szefów o przełożenie premiery, ale w tym wypadku najważniejsze były pieniądze, więc gra musiała trafić na rynek.
Jason Schreier przygotował rozbudowany raport dotyczący WarCraft 3 Reforged, ale tak jak mogliśmy się spodziewać – tytuł mierzył się z wielkimi problemami, a Activision wywierało wielką presję na deweloperach, by produkcja osiągnęła jak największy sukces finansowy.
Za Warcraft 3 Reforged odpowiadał mały zespół, który jednak nie mógł liczyć na odpowiednie wsparcie – w ostateczności twórcy zostali zwolnieni, a studio rozwiązane:
„Małe zespoły, takie jak Classic Games, które pracowały nad remake'ami, w tym Reforged, były ignorowane na rzecz potencjalnych gier wartych miliardy dolarów, takich jak Diablo IV i Overwatch 2. Blizzard anulował nawet niektóre ze swoich innych projektów na rzecz sprawdzonych hitów. Osiem miesięcy po wydaniu Warcraft III: Reforged, zespół Classic Games został rozwiązany”.
Problemem okazały się... Zamówienia przedpremierowe. Blizzard podobno nie chciał zgodzić się na przełożenie debiutu, ponieważ wcześniej wystartowano z pre-orderami, więc wydawca obawiał się, że gracze będą rezygnować z produkcji i zaczną się domagać zwrotów. Firma nie mogła dopuścić do tej sytuacji, więc wydano grę w tak fatalnym stanie.
„Przyjmowaliśmy zamówienia przedpremierowe, gdy wiedzieliśmy, że gra nie jest jeszcze gotowa” – usłyszał Jason Schreier
Trzeba jednak podkreślić, że na początku wszystko wyglądało bardzo ambitnie i w latach 2017-2018 projekt zmierzał w dobrym kierunku, autorzy opracowywali kolejne elementy gry, ale następnie rozpoczęły się problemy – twórcy zdali sobie sprawę, że obiecali więcej niż mogli opracować.
„Zespół, który miał reputację przyjmowania do pracy wyrzutków z innych działów Blizzarda, był ograniczony w zatrudnianiu ze względu na mniejszy budżet. Niektórzy ludzie musieli wykonywać kilka zadań jednocześnie, pracując wiele nocy i weekendów, aby spróbować dokończyć grę. Przeszkody technologiczne i konflikty w zespole tylko pogłębiły problemy. Masowe zwolnienia prawie 800 osób w lutym 2019 roku zniszczyło działy wsparcia Blizzarda, co również zaszkodziło zespołowi. Brakowało nam i/lub mieliśmy niewłaściwych ludzi w niektórych rolach głównych”.
Warcraft 3 Reforged zaczął tracić kolejne funkcje, które były już opracowywane lub miały zostać zrealizowane – w rezultacie gra zadebiutowała bez obiecanych elementów, ale nawet wykastrowano produkt z zawartości, która znalazła się w klasycznym WC3.
„Kiedy Blizzard wydaje nową grę, zazwyczaj odbywa się jakaś uroczystość - huczna impreza z okazji premiery, pełna drinków i przemówień. W przypadku Warcraft III: Reforged nie było jednak szampańskich toastów, a jedynie wyczekiwanie na to, jak bardzo gracze będą wściekli, gdy zobaczą, jak wielu funkcji brakuje w grze”.
Rzecznik Blizzarda potwierdził redaktorowi Bloomberga, że nad Warcraft 3 Reforged pracuje już inny zespół, który ma doprowadzić projekt do oczekiwanego poziomu.