Microsoft Flight Simulator to „doświadczenie nowej generacji”. Gra na XSX zapewnia „grafikę z najlepszych PC”
Microsoft Flight Simulator został przetestowany przez Digital Foundry, które zachwyca się niemal każdym elementem produkcji amerykańskiej korporacji. Gracze otrzymali w Xbox Game Pass prawdziwą perłę, którą trzeba wypróbować.
Microsoft Flight Simulator otrzymał sporo pochwał w pierwszych recenzjach, ale warto również zainteresować się materiałem przygotowanym przez specjalistów z Digital Foundry, ponieważ Brytyjczycy potwierdzają: to wielki hit.
„W Digital Foundry lubimy mówić o „doświadczeniach nowej generacji”, a ta gra jest wśród nich najlepsza. W rzeczywistości, pod wieloma względami, jest to po prostu klasa sama w sobie”.
„Tak, są pewne wady, ale najważniejsze jest to, że Xbox Series X zapewnia wrażenia wizualne na poziomie najlepszych komputerów PC, podczas gdy [gra na] Xbox Series S - mimo kompromisów - jest wręcz cudowna, jeśli weźmiemy pod uwagę, że jest to konsola za 299$/£249$ z uciążliwymi ograniczeniami pamięci”.
Dziennikarze podkreślają, że produkcja na Xboksie Series X dorównuje poziomem detali PC na ustawieniach Ultra, a deweloperzy mogli osiągnąć tak wyśmienite wyniki przez zamknięcie rozgrywki na 30 fps. Pod względem rozdzielczości widzimy wyjściowe 4K z rekonstrukcją temporalną z 1440p. Na Xboksie Series S otrzymamy natywne 1080p, ale została tutaj zmniejszona między innymi odległość rysowania.
Sytuacja jest o tyle ciekawa, że przynajmniej aktualnie Microsoft Flight Simulator działa odrobinę płynniej na Xboksie Series S. Jak się jednak okazuje – VRR ponownie zapewnia większą płynność animacji i gracze mogą liczyć nawet na 50-120 fps, ale zacinanie obrazu na Xboksie Series X (pojawia się w przypadku dotarcia do większych miast) jest w tej sytuacji bardziej dotkliwe.
Twórcy mogliby poprawić kilka elementów (między innymi interfejs), ale Microsoft Flight Simulator nie bez powodu jest bardzo chwalony w pierwszych testach.