Ghost of Tsushima Wyspa Iki w szczegółach. Rozmiar, czas gry, odblokowanie dostępu, braki i nowości
Wyspa Iki zapewni graczom zupełnie nową opowieść w Ghost of Tsushima. Twórcy udzielili bardzo konkretnego wywiadu, w którym potwierdzają niektóre plotki, a część z nich dementują. Fani mogą mieć jednak pewność, że nadciąga duże rozszerzenie.
Już z samego rana prezentowaliśmy naszej społeczności piękne ujęcia z wyspy Iki, na której zostanie rozegrany fabularny dodatek z Ghost of Tsushima. Redakcja Pushsquare miała przyjemność porozmawiać z deweloperami na temat nowej zawartości i dziennikarze uzyskali wiele bardzo istotnych konkretów.
Ghost of Tsushima Director's Cut zaproponuje nową opowieść, do której dostęp otrzymamy dopiero po przejściu do drugiego aktu podstawki – rozszerzenia nie włączymy przez menu, więc pamiętajcie o zapoznaniu się ze wstępem do gry, gdy będziecie chcieli odblokować nową zawartość.
Nate Fox, dyrektor kreatywny, potwierdził, że Wyspa Iki pod względem rozmiaru oraz długości rozgrywki przypomina pierwszy akt z Ghost of Tsushimy:
„Jeśli jesteś zaznajomiony z Ghost of Tsushimą, Wyspa Iki jest wielkości pierwszego aktu głównej gry – Izuhara. To duża, gęsta historia z mnóstwem krajobrazów i sekretów do odkrycia”
„Tak, jest bardzo podobna pod względem wielkości [historii] do [wydarzeń z] Izuhary, ale... To produkcja z otwartym światem, więc to zależy od tego jak się w nią gra. Jeśli chcesz przejść przez jeden konkretny aspekt narracyjny Wyspy Iki, zajmie ci to różną liczbę godzin. Ale najlepszym przykładem - tylko dlatego, że jest to pozycja z otwartym światem - jest myślenie o niej jak o akcie w Ghost of Tsushima”.
Warto tutaj przypomnieć, że poznanie akcji z Izuhary zajmuje graczom od 10 do 20 godzin. Twórcy potwierdzili również, że wśród nowej zawartości nie pojawi się żadna nowa broń oraz postawa, ale znajdziemy szereg wcześniej niedostępnych pancerzy oraz kilka umiejętności.
Lokacja jest „mniejszą, biedniejszą i bardziej dziką wyspą niż Cuszima”, ale zarazem bardziej tajemniczą. Autorzy zadbali o nowy styl artystyczny, a w samej rozgrywce pojawią się znane mechaniki – „Wyspa Iki jest absolutnie zbudowana na Ghost of Tsushimie”.
Gracze mogą również liczyć na bardziej wymagające starcia, ponieważ nowe tereny mają wymagać użycia „wszystkich broni i umiejętności na najwyższym poziomie”.
Posiadacze PS5 zapoznają się z ulepszonymi haptycznymi wibracjami – zainteresowani dosłownie poczują, w której ręce trzymają katanę, gdy ta odbije się od tarczy. Autorzy dopracowali także synchronizację ust z japońskim dubbingiem – propozycja jest renderowana w czasie rzeczywistym. Na nowej konsoli Sony otrzymamy również minimalne ekrany wczytywania.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Ghost of Tsushima Director's Cut.