Sony nie jest zaniepokojone spadkiem klientów PS Plus i aktywności graczy na PS5/PS4. Firma tłumaczy sytuację
Sony przedstawiło bardzo dokładny raport finansowy, który potwierdza między innymi wysoką sprzedaż gier first-party, ale korporacja zaliczyła również dwa spadki – liczby klientów PS Plus oraz aktywności graczy. Japoński producent postanowił wytłumaczyć sytuację.
Z samego rana informowaliśmy naszych czytelników o nowym raporcie finansowym Sony, w którym korporacja mogła pochwalić się między innymi wysoką sprzedażą gier z PlayStation 5 i PlayStation 4.
Sony potwierdziło 46,3 mln użytkowników PlayStation Plus i choć jest to wzrost o 1,3 mln rok do roku, to jednak korporacja zanotowała ponad 1 mln spadek klientów w ostatnich dwóch kwartałach. Japończycy ujawnili także gorszą aktywność użytkowników i w tym wypadku Sony mówi o 10 mln mniej graczy na serwerach względem tego samego okresu ubiegłego roku.
Hiroki Totoki, dyrektor finansowy firmy, podczas spotkania z inwestorami postanowił wytłumaczyć obie sytuacje i zaznaczył, że w tym wypadku trudno porównywać jakiekolwiek wyniki względem ubiegłego roku, ponieważ w tamtym okresie gracze zostali zmuszeni do siedzenia w domach.
Sony zdaje sobie sprawę, że wspomniane rezultaty są gorsze, ale nadal są lepsze względem 2019 roku, co potwierdza opinię Japończyków, że wszystko jest spowodowane powrotem graczy do normalnego życia. Korporacja chce jednak monitorować sytuację:
„Tak więc będziemy uważnie monitorować sytuację i pogłębiać zaangażowanie oraz ulepszać platformę, dlatego w nadchodzącym roku fiskalnym podejmiemy działania mające na celu wsparcie tego sektora działalności”.