Sony pyta o samopoczucie graczy. Korporacja wysyła ankietę związaną z Gran Turismo
Sony wspólnie z naukowcami z Oxford Internet Institute zapraszają graczy do ankiety, która w zasadzie wygląda jak badanie dotyczące samopoczucia klientów marki PlayStation. Całość jest powiązana z serią Gran Turismo, jednak pytania skupiają się na odczuciach użytkowników.
Sony systematycznie kieruje do swojej społeczności ankiety, jednak najnowsza wprawiła część klientów w niemałą konsternację. Całość została przygotowana z badaczami z Uniwersytetu w Oksfordzie, a celem projektu jest sprawdzenie, jak gry wideo w określonym, dłuższym czasie, wpływają na samopoczucie użytkowników PlayStation – w trakcie testów wykorzystano informacje z Gran Turismo Sport.
Jak jednak zauważają uczestnicy, naukowcy z Oxfordu niemal nie pytają o produkcję, natomiast w głównej mierze skupiają się na doświadczeniach i emocjach graczy. Wieloetapowa realizacja ankiety została rozłożona na kilka tygodni.
„Zrozumienie wpływu grania w gry wideo na samopoczucie
My (naukowcy z Oxford Internet Institute na Uniwersytecie w Oxfordzie ("OII")), z pomocą Sony Interactive Entertainment, badamy, w jaki sposób granie w gry wideo wpływa na samopoczucie. W tej ankiecie poprosimy Cię o opisanie swoich uczuć i motywacji, co zajmie Ci około 5 do 10 minut. Poprosimy Cię o wypełnienie tej ankiety trzy razy: teraz, za dwa tygodnie i za cztery tygodnie. Aby zrozumieć, jak granie w gry wideo wpływa na twoje samopoczucie w tych trzech okresach, połączymy twoje odpowiedzi z danymi na temat twojej gry, otrzymanymi od Sony Interactive Entertainment”.
Dotychczas japoński gigant nie angażował się w podobne akcje, możemy jednak się spodziewać, że po realizacji badania i podsumowaniu wyników, najciekawsze wnioski zostaną przedstawione. Jeśli dostaliście kwestionariusz (nie trafia on do wszystkich użytkowników PS5 i PS4), dajcie znać, o jakie szczegóły pytali naukowcy.