Ratchet & Clank: Rift Apart otrzymało tryb Performance RT w ostatniej chwili. To było prawdziwe „odkrycie”
Ratchet & Clank: Rift Apart zadebiutowało z trzema trybami jakości rozgrywki, ale deweloperzy na początku planowali wyłącznie dwie opcje. Insomniac Games dokonało niespodziewanego „odkrycia”, dzięki któremu mogli zapewnić graczom wysoką jakość rozgrywki ze wsparciem ray tracingu.
oferuje graczom tryb wierności, wydajności oraz RT, jednak ten ostatni został dodany do gry w ostatnim momencie. Sytuację potwierdził Mike Fitzgerald, który podczas rozmowy z dziennikarzem Axios wspomniał o współpracy zespołów PlayStation.
Jak wiadomo Insomniac Games korzystało z pomocy PlayStation Studios, by dopracować Ratchet & Clank: Rift Apart i wrzucić na rynek dopracowaną produkcję. To właśnie dzięki pracy różnych deweloperów udało się uzyskać tryb RT:
„Nie ma takiego momentu, powiedzmy, w środku produkcji, w którym mówimy: „OK, silnik został zablokowany, powodzenia drużyno, skończcie to, co robicie, a my przejdziemy do następnej rzeczy”. Cały nasz zespół technologiczny koncentruje się na jakości gry "Ratchet & Clank" do miesiąca po jej wydaniu”.
„Nowy tryb był późnym odkryciem, wynikiem pracy różnych zespołów zajmujących się programowaniem, sztuką, testowaniem i innymi dziedzinami, które zastanawiały się, jak najlepiej wykorzystać PS5”.
Twórcy jeszcze kilka tygodni po wydaniu pozycji zajmowali się wyciśnięciem z PS5 ostatnich soków, by gracze mogli cieszyć się wyjątkową przygodą. To właśnie na ostatniej prostej dosłownie „odkryto” możliwość gry w niemal stałych 60 klatkach na sekundę przy rozdzielczości 1080p-1440p i z włączonym ray tracingiem.
Insomniac Games nie planowało tego wariantu, ale zdaniem Digital Foundry to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, by grać w pozycję.