Igrzyska wpływają na ranking sprzedaży. Sukces Olympic Games Tokyo 2020 i gwałtowny spadek zainteresowania NEO
Początek tygodnia to już tradycyjnie kolejny ranking sprzedaży gier w wydaniach pudełkowych. Zobaczmy, który tytuł tym razem zwyciężył na rynku brytyjskim.
F1 2021 trzyma się bardzo mocno w Europie. Na rynku brytyjskim to właśnie najnowsze wyścigi Codemasters z zacięciem symulacyjnym wjechały na pierwsze miejsce zestawienia. To już trzeci tydzień z kolei, kiedy F1 2021 zajmuje pozycję lidera ranking sprzedaży fizycznych wydań gier.
Inne wyścigi, czyli Mario Kart 8: Deluxe, musiały się zadowolić drugim miejscem w rankingu. Z ciekawą sytuacją mamy natomiast do czynienia w przypadku Olympic Games Tokyo 2020: The Official Video Game. Gra uplasowała się na 3 miejscu zestawienia. Zadziałała tu pewnie magia obecnych igrzysk, odbywających się w Japonii. Gra podskoczyła aż o 5 miejsc w porównaniu z rankingiem sprzed 2 tygodni, notując sprzedaż o 43% lepszą niż w ostatniej liście. Sam tytuł nie otrzymał raczej powalających ocen (średnia na poziomie 7/10), a recenzenci zarzucali tej kompilacji różnych sportowych dyspcyplin od Segi małą głębię mechanizmów gameplayowych.
W rankingu GfK prawie w ogóle zabrakło debiutujących, świeżych gier. Jedyna nowość to Spiritfarer do studia Iam8bit, która uplasowała się na dalekiej, 35 pozycji. Z ogromnym spadkiem zainteresowania mamy do czynienia w przypadku NEO: The World Ends With You (pomimo bardzo wysokich ocen). Tytuł, który debiutował w rankingu 2 tygodnie temu (premiera odbyła się 27 lipca), w ogóle wypadł z TOP 40 w UK.
Ranking sprzedaży gier na rynku brytyjskim (ostatni tydzień, tylko pudełka):
- F1 2021
- Mario Kart 8: Deluxe
- Olympic Games Tokyo 2020: The Official Video Game
- Animal Crossing: New Horizons
- The Legend of Zelda: Skyward Sword HD
- Minecraft (Switch)
- Grand Theft Auto 5
- Assassin's Creed Valhalla
- Super Mario 3D World + Bowser's Fury
- Marvel's Avengers