The Medium pomogło osiągnąć rekordy. Bloober Team odnotowało fantastyczne półrocze
Twórcy The Medium jeszcze nigdy nie mogli pochwalić się tak dobrymi wynikami finansowymi. Bloober Team zaliczył historyczne półrocze, co było możliwe dzięki między innymi wydaniu nowej gry na Xboksy Series X|S i PC. Potwierdzono blisko 50% wzrost przychodów.
Bloober Team skupia się obecnie między innymi nad tajnym projektem realizowanym wspólnie z Konami, który jak dotąd nie doczekał się oficjalnej zapowiedzi. Premiery kolejnych produkcji oraz nowe współprace sprawiają jednak, że studio odpowiedzialne za Layers of Fear, Observer, Blair Witch i The Medium może poszczycić się znakomitymi wynikami w ostatnich sześciu miesiącach.
Piotr Babieno, prezes GK Bloober Team, nie ukrywa, że premiera The Medium oraz podpisanie umowy z Konami były kluczowe do osiągnięcia sukcesu:
„Pierwsza połowa bieżącego roku to okres dynamicznego rozwoju działalności całej GK Bloober Team. Najważniejszymi wydarzeniami były w tym czasie premiera The Medium oraz podpisanie umowy strategicznej z KONAMI. Te wydarzenia pokazują, jak silna jest pozycja naszej firmy na światowym rynku”.
Przez pierwsze pół roku 2021 roku Bloober Team odnotowało blisko 50% wzrost przychodów netto ze sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – przedsiębiorstwo osiągnęło 30,6 mln zł przychodu (wcześniej 20,5 mln zł). To jednak nie koniec dobrych informacji, gdyż deweloperzy specjalizujący się w horrorach uzyskali 14 mln zł zysku netto (46% wzrost rok do roku), co stanowi rekordowy rezultat.
„The Medium odniosło ogromny sukces komercyjny, ale do wyczerpania potencjału tej gry jest jeszcze bardzo daleko – produkcja w dalszym ciągu osiąga dobre wyniki, a już we wrześniu tytuł zadebiutuje na PlayStation 5. Progres, jaki odnieśliśmy na przestrzeni ostatnich lat nie jest dziełem przypadku – jasna i konsekwentnie realizowana strategia długoterminowa pozwala nam na istotny wzrost znaczenia naszej marki na światowych rynkach. Stopniowo, ale dynamicznie zwiększamy skalę naszych produkcji oraz dążymy do zapewnienia graczom doznań najwyższej jakości, bez względu na platformę, z której korzystają”.
Zadowalająco radzi sobie także Feardemic, czyli spółka należąca do Grupy Kapitałowej Bloober Team, która we wskazanym okresie wydała DARQ Complete Edition – platformówka utrzymana w konwencji horroru zdobyła lepsze oceny na konsolach (PS5, Switch) niż w wersji na PC. Jedną z ważniejszych produkcji wydawanych przez spółkę będzie debiutujący w 2022 roku Dark Fracture.
Obecnie Bloober Team przygotowuje się do premiery The Medium na PlayStation 5 – na początku miesiąca mogliśmy sprawdzić, jak deweloperzy wykorzystali potencjał kontrolera DualSense.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Medium.