Arcadegeddon pierwszą konsolową grą z AMD FSR. Porównanie grafiki na PS5 z PC
Technologia AMD FSR działa już również na konsolach. Pierwszą grą korzystającą z tego pecetowego dobrodziejstwa, odpowiadającemu w działaniu DLSS, jest Arcadegeddon na PS5.
Tak jak pisaliśmy już pod koniec lipca, aktualizacja 0.1.3 wprowadziła do Arcadegeddon na PS5 obsługę AMD FSR (FidelityFX Super Resolution). To pierwsza konsolowa produkcja korzystająca z tej technologii.
Sprawdzeniem tego tematu zajęła się redakcja ElAnalistaDeBits, która porównała zastosowanie AMD FidelityFX Super Resolution w Arcadegeddon na PC i PS5. W wyniku analizy redakcja doszła do wniosku, że gra na PS5 osiąga po zastosowaniu AMD FSR rozdzielczość odpowiadającą 1800p (oczywiście dzięki skalowaniu FSR).
Najważniejszą zaletą technologii AMD FSR jest zwiększenie framerate'u. Dzięki temu Arcadegeddon może działać na PS5 w 60 fps, nawet po włączeniu ray tracingu. Refleksy/odbicia świetlne maja jednak znacznie niższą rozdzielczość, niż na PC. Lepsze na PC jest również cieniowanie obiektów oraz filtrowanie tekstur. Między PC a PS5 nie ma natomiast praktycznie różnic w samej jakości tekstur.
AMD FSR to technologia bardzo podobna do DLSS. Dzięki bardzo wysokiej jakości skalowania rozdzielczości, gry generują dzięki tym rozwiązaniom znacznie wyższy framerate przy mało zauważalnym pogorszeniu jakości obrazu.