Tales of Arise. Demo już dostępne! Porównanie grafiki na konsolach. XSX z najlepszym frameratem

Gry
1239V
Tales of Arise. Demo już dostępne! Porównanie grafiki na konsolach. XSX z najlepszym frameratem
Bartosz Dawidowski | 18.08.2021, 11:34

Zgodnie z zapowiedziami, Bandai Namco wprowadziło dzisiaj do dystrybucji cyfrowej wersję demonstracyjną Tales of Arise.

Bandai Namco jest pewne swego - firma udostępniła właśnie wersję demonstracyjną Tales of Arise na wszystkich konsolowych platformach, na jakie zmierza ten tytuł (dema nie dostaną tylko osoby preferujące rozgrywkę na PC).

Dalsza część tekstu pod wideo

Japoński wydawca na każdym kroku podkreśla, że Tales of Arise jest ważnym, nowym etapem w dziejach marki Tales. Bandai Namco przeznaczyło na projekt znacznie wyższe fundusze, niż zwykle. Firma odeszła też wreszcie od przestarzałego, własnego silnika graficznego i skorzystała z technologii Unreal Engine 4. Zapewnia to znacznie lepszy poziom wizualny, niż w Berserii, wydanej w 2016 roku.

Właśnie na aspektach graficznych nowej produkcji skupia się nowa analiza przygotowana przez redakcję ElAnalistadeBits na YouTube.Grupa wzięła pod lupę wszystkie wydania wersji demonstracyjnej Tales of Arise. Dzięki temu możemy przyjrzeć się, jak gra wygląda na PS4, PS5, XOne, XSX i XSS.

Poniżej małe podsumowanie analizy graficznej Tales of Arise. Gra działa na poszczególnych platformach w następujących rozdzielczościach natywnych/frameracie:

  • Xbox One: 972p ok. 35 FPS.
  • Xbox One X: 1872p, ok. 35 FPS.
  • PS4: 1080p, ok. 35 FPS.
  • PS4 Pro: 1440p, ok. 35FPS.
  • Xbox Series S: 1440p, ok. 45FPS; tryb 60 fps: 1080p, 60 FPS.
  • Xbox Series X: 2160p, ok. 50 FPS; tryb 60 fps: 1620p, 60 FPS.
  • PS5: 2160p, ok. 45 FPS; tryb 60 fps: 1620p 60 FPS.

Na nowych konsolach Microsoftu i Sony mamy do dyspozycji standardowo dwa tryby wyświetlania grafiki. W module podwyższonej rozdzielczości (2160p) gra zachowuje się lepiej na XSX, niż na PS5, generując framerate bliższy wartości 50 fps (na Ps5 to ok.45 fps). W trybie 60 fps obie konsole działają natomiast bardzo podobnie, zapewniając stabilne 60 fps, ale przy obniżonej rozdzielczości (1620p). PS5 ma natomiast małą przewagę (ok. 1 sekundy) nad XSX w kwestii szybkości loadingów.

Źródło: własne

Komentarze (92)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper