Szef PlayStation Studios zapewnia, że "japoński gamedev" wciąż jest ważny dla Sony i prowadzi duże inwestycje

Gry
1273V
Szef PlayStation Studios zapewnia, że "japoński gamedev" wciąż jest ważny dla Sony i prowadzi duże inwestycje
Igor Chrzanowski | 21.08.2021, 09:57

Pojawienie się w szeregach Sony nowego szefa PlayStation Studios wzbudziło pewne obawy wśród fanów japońskiej korporacji, albowiem po raz pierwszy na tym stanowisku pojawił się ktoś kto nie był Japończykiem, a w samym Sony zaczęły zachodzić poważne zmiany.

Po tym jak z rzeczonej funkcji odszedł firmowy weterach Shuhei Yoshida, jego miejsce niespodziewanie zajął Hermen Hulst - jegomość odpowiedzialny za sukces Guerrilla Games i ich marek takich jak Killzone czy Horizon Zero Dawn. Teraz gdy znalazł się w nowej roli jest na językach wszystkich miłośników Sony, albowiem to za jego czasów firma zdecydowała się na ostrą restrukturyzację swojego japońskiego oddziału.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sony Japan Studio zniknęło z mapy studiów PlayStation i połączyło się z nowym potentatem w tej kwestii czyli świetnym Team ASOBI. To zaczęło budzić spore wątpliwości co do tego, czy Sony nadal chce wspierać japoński gamedev i czy nie odwróci się od swojej spuścizny. W ostatnim wywiadzie dla Game Informera sam Hermen Hulst uspokaja jednak, że jego celem nie jest to co wielu z nas myśli.

Powiem, że wciąż pod kilkoma względami jesteśmy bardzo japońską korporacją. To nasze dziedzictwo i  to część tego kim jesteśmy - po prostu kochamy japońskie gry wideo. 

Inwestujemy również w zewnętrznych deweloperów spoza Tokyo - to oczywiście zespół który współpracował z takimi firmami jak From Software czy Kojima Productions, więc jesteśmy bardzo zaangażowani w japoński gamedev. To coś co wciąż kochamy i myślę, że jest tak ważną częścią PlayStation, że nie wyobrażam sobie abyśmy odsunęli się od japońskiego czy też azjatyckiego gamedevu.

Ogólnie w całej rozmowie z amerykańskim magazynem Hulst mówi również o swoich początkach w branży i jego filozofii prowadzenia PlayStation Studios, więc zainteresowani znajdą resztę pod tym adresem.

Źródło: https://www.gameinformer.com/2021/08/20/inside-the-mind-of-playstation-studios-hermen-hulst

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper