Twórcy Ratchet & Clank: Rift Apart oszukali graczy? Jon Burton uważa, że efekt rift może działać nawet na PS3
Jeszcze przed premierą Insomniac Games powiedziało wiele na temat mocy i możliwości PlayStation 5. Jedną z najważniejszych innowacji w grze są efekty przejścia pomiędzy wymiarami, ale Jon Burton jest przekonany, że takie sekwencje są możliwe nawet na PlayStation 3. Twórcy podobno nie potrzebowali do tego PS5.
Insomniac Games jest jednym z zespołów, który chętnie promuje możliwości PlayStation 5, ale trzeba mieć oczywiście również świadomość, że to wewnętrzne studio Sony, które aktualnie wydało najwięcej gier na PS5.
W sprawie możliwości PlayStation 5 wypowiedział się Jon Burton, czyli deweloper, który w 1989 roku założył Traveller's Tales (obecnie TT Games) i projektował oraz wyreżyserował dziesiątki gier z serii LEGO. W 2019 roku zdecydował się odejść z firmy.
Teraz Jon Burton ma swój kanał na YouTube i w ostatnim materiale rozkłada on „szczeliny” z na czynniki pierwsze. Jego zdaniem Insomniac Games oszukało graczy wprowadzając ich w błąd twierdząc, że portale „nie były możliwe bez SSD w PlayStation 5”.
Twórca bezpośrednio oskarżył Insomniac Games twierdząc, że „sposób, w jaki rozgrywka związana ze szczelinami była przedstawiana przed premierą, był dość mylący” i choć na początku słyszeliśmy o „niesamowitych sekwencjach Ratcheta przeskakującego między wieloma innymi światami, połączone w niesamowite sekwencje akcji”, to ostatecznie otrzymaliśmy „w większości tylko cutscenki lub bardzo krótkie sekwencje bardzo ograniczonej rozgrywki”.
Jon Burton jest przekonany, że do tych momentów nie był potrzebny SSD od PlayStation 5, a wszystko można odtworzyć na PlayStation 4 lub nawet PlayStation 3.
„Mogliby używać wszelkiego rodzaju sztuczek z dyskami SSD, aby je osiągnąć, ale ponieważ jest to tylko jeden Rift i zawsze idzie do tego samego obszaru, można to łatwo osiągnąć na starszym sprzęcie” – wspomniał Jon Burton
Deweloper bardzo dokładnie przedstawił, jak w prosty sposób Insomniac Games mogłoby osiągnąć taki sam efekt na znacznie słabszych urządzeniach.
„Wyjaśniam tylko, jak można wykorzystać inne całkiem proste techniki, aby osiągnąć dokładnie to samo na starszym sprzęcie” – dodał Jon Burton
Na potwierdzenie swoich słów, Jon Burton pokazuje demonstrację stworzoną w LEGO Star Wars III na PlayStation 3, gdzie przygotował dwa oddzielne etapy rozgrywki – fragmenty są odtwarzane w tym samym czasie.
Sprawdźcie naszą recenzję Ratchet & Clank: Rift Apart.