Infinity hitem Kickstartera. Game Boy Color otrzyma nową grę
Pierwotnie Infinity było rozwijane w latach 1999-2001, lecz nigdy nie doczekało się premiery. Znaleźli się jednak deweloperzy, którzy planują dokończyć prace nad grą i doprowadzić do jej debiutu. Produkcja będzie dostępna nie tylko w formie cyfrowej, ale znajdzie się również na półkach kolekcjonerów.
Na początku 2021 roku zapowiedziano wznowienie prac nad Infinity, które w latach 1999-2001 było tworzone przez studio Affinix Software. Deweloperzy natrafili jednak na problemy wydawnicze, a także zostali zaskoczeni premierą nowej konsoli Nintendo (Game Boy Advance).
5 lat temu w sieci pojawił się niedokończony ROM, który zachęcił Incube8 Games i Retro Modding do zajęcia się projektem. Wznowiono prace nad taktycznym RPG-iem, pomysł trafił na Kickstarter i okazał się prawdziwym hitem.
Twórcy potrzebowali zaledwie 48 tysięcy zł na stworzenie produkcji, natomiast otrzymali już przeszło 816 tysięcy zł. Ponad 2280 entuzjastów retro zwróciło uwagę na tytuł i postanowiło wesprzeć intrygującą inicjatywę.
Co jednak ciekawe, gracze będą mogli sięgnąć nie tylko po cyfrowe wydanie (ROM), ale również otrzymają możliwość kupienia pudełkowego wydania kartridżu. Autorzy zapowiedzieli już przygotowanie portu na Steam – był to jeden z progów, który udało się osiągnąć.
Yuzo Koshiro, czyli kompozytor znany ze Streets of Rage i Etrian Odyssey, potwierdził, że został zaangażowany do projektu:
The stretch goal of $100,000CAD has been surpassed in a few hours, creating the Gameboy music natively "for the first time in my life" will be achieved. Thanks for your back.😀https://t.co/XKErnk3tBl
— 古代祐三 Yuzo Koshiro (@yuzokoshiro) August 19, 2021
Infinity opowie historię dwóch zwaśnionych narodów, które niechybnie zmierzają ku wojnie, a konflikt podsycany jest przez pradawne, niszczycielskie zło. Pozycja zapewni 8-bitową grafikę, „innowacyjny, taktyczny system walki”, szczegółowy świat z ponad 50 lokacjami do eksploracji, możliwość przełączania się między trybami walki, bogatą i złożoną fabułę, około 20 godzin rozgrywki, 6 grywalnych postaci i rozbudowany scenariusz (ponad 3 000 linii dialogowych i 20 000 słów).