eFootball z datą premiery i szczegółami. Darmowy PES z 9 drużynami i tylko z meczami towarzyskimi
Konami zaprezentowało szczegóły eFootball, jednak nie są to wiadomości, które zadowolą spore grono odbiorców. Produkcja zmierza na rynek w bardzo okrojonej wersji, natomiast od startu gracze otrzymają dostęp do zaledwie 9 zespołów. Studio zamierza rozwijać grę przez liczne aktualizacje.
eFootball to darmowy następca popularnego Pro Evolution Soccer, który zadebiutuje już niebawem. Konami właśnie potwierdziło szczegóły dotyczące premiery – gra będzie dostępna w modelu biznesowym free-2-play od 30 września 2021 roku.
Studio jednak ogłosiło, że sympatycy piłki nożnej otrzymają dostęp do ograniczonej zawartości – na start sprawdzimy tylko mecze towarzyskie, które rozegramy offline lub online. Pierwsza aktualizacja z nowościami zostanie udostępniona jesienią i będzie dostępna za darmo.
Od premiery gracze przetestują możliwości wyłącznie 9 drużyn na 6 stadionach, a tak prezentują się szczegóły.
Zespoły:
- Arsenal
- Barcelona
- Bayern Munich
- Corinthians Paulista
- Flamengo
- Juventus
- Manchester United
- River Plate
- São Paulo
Stadiony:
- Camp Nou
- Old Trafford
- Allianz Stadium
- Emirates Stadium
- Allianz Arena
- eFootball Stadium
Twórcy jednak zapewniają, że użytkownicy otrzymają dostęp do cross-generacyjnego matchmakingu (PS5 vs. PS4 lub Xbox Series X/S vs Xbox One). Znacznie więcej zawartości zostanie udostępnionych jesienią.
Tak prezentują się szczegóły jesiennej aktualizacji (darmowej):
- eFootball Creative League – możliwość stworzenia własnego składu, przypominającego FUT w serii FIFA, którzy przystąpi do rywalizacji z innymi zespołami w rankingach ligowych,
- Tour Event – rozgrywka przeciwko AI,
- Challenge Event – rywalizacja przeciwko innym graczom online, w której realizujemy wyznaczone cele i zdobywamy nagrody,
- Online Quick Match – zwykłe mecze z ponad 600 licencjonowanymi drużynami,
- Cross-platform matchmaking (PC + konsole)
- Online Match Lobby
eFootball otrzyma trzy waluty: eFootball Coins (premium), eFootball Points (zdobywane poprzez grę) i GP (również zdobywane w trakcie rozgrywki). Po rozegraniu określonej liczby meczów w Przepustce Sezonowej (Match Pass), uczestnicy będą nagradzani takimi przedmiotami jak Nominating Contract, dzięki którym wybierzemy konkretnego zawodnika do swojego zespołu. Co więcej, Konami przygotowało płatny „Advantage Match Pass”, który pozwoli zdobyć „jeszcze więcej nagród”.
Deweloperzy zapowiedzieli, że we wrześniu gracze otrzymają dostęp do dema, a w późniejszym czasie pozycja zostanie rozbudowana o konkretną zawartość.
„Jako tytuł tylko cyfrowy, Konami będzie regularnie dodawać nową zawartość i tryby gry po premierze tej jesieni. W przyszłości niektóre tryby gry będą sprzedawane jako opcjonalne DLC, dając graczom swobodę w budowaniu doświadczenia zgodnego z ich zainteresowaniami”.