Wydawca Control przyznaje się do błędu w przypadku next-genowej wersji gry. Firma obiecuje poprawę
505 Games zaskoczyło graczy podejmując fatalną decyzję dotyczącą aktualizacji Control. Nie wszyscy fani mogli liczyć na bezpłatne ulepszenie przygody do wersji z PlayStation 5 i Xboksów Series X|S, ale firma wyciągnęła lekcję i obiecuje poprawę.
Control w 2019 roku trafił na PlayStation 4, Xboksa One i PC, ale deweloperzy zdecydowali się na przygotowanie Control Ultimate Edition, które w 2020 roku trafiło na poprzednią i aktualną generację. Twórcy jednak zaskoczyli graczy potwierdzając, że nie zapewnią fanom bezpłatnego przejścia z PS4 na PS5 i XOne na XSX|S – opcja jest dostępna wyłącznie w przypadku nowszego wydania przygody.
Fani w swoim czasie ostro krytykowali studio, jednak mogliśmy mieć pewność, że była to decyzja wydawcy. Neil Ralley, prezes 505 Games, potwierdził sytuację i przyznał się do błędu – firma w pewnym momencie nie mogła podjąć innej decyzji:
„Każde przejście z jednej generacji na drugą stwarza wyzwania zarówno dla deweloperów, jak i wydawców. Opcja Smart Delivery, jeśli mogę użyć tego terminu do uogólnienia, była czymś, z czym nie mieliśmy wcześniej do czynienia jako branża”.
„W przypadku Control podjęliśmy pewne decyzje ograniczające sposób, w jaki możemy realizować Smart Delivery dla next-genowej wersji Control. Były to właściwe decyzje w tamtym czasie, ale stworzyły one przeszkody. Nie byliśmy w stanie cofnąć się i zreorganizować sposobu, w jaki rozwijaliśmy Ultimate Edition, aby istniał rozsądny i uczciwy sposób na wykonanie Smart Delivery”.
„Wiele się z tego nauczyliśmy. Czy jako wydawca poradziliśmy sobie z tym w najlepszy sposób i zakomunikowaliśmy to publiczności w najlepszy sposób? Może nie. Ale zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby zadowolić konsumentów”.
505 Games wyciągnęło jednak lekcje i obiecuje poprawę – już w Ghostrunnerze oraz Assetto Corsa mamy zobaczyć, że firma podejmuje teraz decyzje, które są znacznie lepsze dla graczy.
„Idąc dalej, będziemy w stanie zrobić to w znacznie lepszy sposób i zobaczycie to w kolejnych przykładach, które mamy z Ghostrunner pod koniec września i Assetto Corsa na początku 2022 roku. Jestem pewny, że poradzimy sobie z tym w znacznie lepszy sposób”.