Tales of Arise to pokaz możliwości kompresji danych PS5. Gra zdumiewa rozmiarem
PS5 zadebiutowało na rynku ze stosunkowo małym dyskiem SSD, jednak Sony zagwarantowało sobie ciekawą technologię, która w kolejnych miesiącach może mieć coraz większe znaczenie. Tales of Arise jest jednym z przykładów udanej kompresji – gra zajmuje znacznie mniej miejsca na PS5 niż na PS4.
W zeszłym roku informowaliśmy naszą społeczność o współpracy Sony z RAD Game Tools, na mocy której PS5 korzysta z nowoczesnej technologii – propozycja zapewnia prędkość 15GB/s oraz stopniową kompresję danych na poziomie 3:1.
Przedstawiciele japońskiego giganta wcześniej podkreślali, że dopiero produkcje tworzone od podstaw na PlayStation 5 wykorzystają pełną moc Krakena, tymczasem Tales of Arise, które zmierza na dwie generacje sprzętów, już znacząco różni się rozmiarem. jRPG Bandai Namco na PS4 zajmuje 20GB więcej od wersji z PS5, która będzie odznaczać się doskonalszą oprawą oraz wykorzystaniem dodatkowych funkcji konsoli.
🚨 Tales Of Arise (Asia Version)
— PlayStation Game Size (@PlaystationSize) September 6, 2021
🟧 PS4 : 57.247 GB
🟫 PS5 : 37.201 GB
🟥 More Than 20 GB Different !!
🟪 #TalesofArise https://t.co/GW2EHrZk46
Przypomnijmy, że świadkami podobnej sytuacji byliśmy już w przypadku najnowszego tytułu Arkane Studios, gdyż Deatloop również zaskakuje rozmiarem. Możemy jednak oczekiwać, że coraz więcej gier stworzonych z myślą o najnowszym sprzęcie Sony także będzie zajmować mniej miejsca na dysku, co pozwoli na przechowywanie większej liczby ulubionych produkcji.