eFootball na pierwszej oficjalnej rozgrywce. Gracze miażdżą produkcję: „To krok wstecz w stosunku do PES 2018”
Zaprezentowano pierwsze mecze z eFootball, ale fani PES-a oczekiwali czegoś znacznie lepszego. Gra nie wygląda najlepiej, a dodatkowo pokraczne animacje już teraz pokazują, że nowy silnik może sprawić sporo problemów.
Konami w zeszłym tygodniu przedstawiło szczegóły premiery „następny PES-a”, ale ujawnione informacje potwierdziły obawy – w dniu premiery otrzymamy po prostu demo. Następnie gra otrzyma aktualizacje z nowymi trybami, a niektórą zawartość kupimy w ramach płatnych paczek.
Twórcy wcześniej prezentowali kilka ujęć z produkcji, jednak dotychczas były to wyreżyserowane scenki, które nie pokazywały standardowego spotkania. Teraz jednak możemy sprawdzić czysty gameplay i film potwierdza, że nowy silnik ma sporo problemów.
Społeczność Pro Evolution Soccer dosłownie wyśmiewa propozycję Japończyków twierdząc, że rozgrywka wygląda znacznie gorzej od poprzednich odsłon serii. W dodatku nawet teraz (w miesiącu premiery) łatwo można dostrzec błędne animacje, dziwnie wyglądającą trawę i nienaturalne zderzenia, które będą mocno wpływać na rozgrywkę.
„Mówią, że to zupełnie nowa gra, ale to dokładnie te same cutscenki, które mieliśmy od PES 2014?”
„Animacje wydają się... krokiem wstecz w stosunku do PES 2018? Szczerze mówiąc będę musiał sam zagrać, ale jak na razie: wielkie meh".
„Wyciekły materiały z #eFootball czy nie, to jest absolutny syf. Ostateczny gwóźdź do trumny. Łyżwiarstwo graczy, straszna fizyka piłki, prędkość off-the-chain + produkcja jest słaba graficznie. To w sercu gra mobilna”
Sytuacja jest o tyle zaskakująca, że gameplay w wielu miejscach dosłownie staje i spadki animacji mogą być poważnym problemem. Warto zwrócić uwagę, że obserwujemy tutaj rozgrywkę z PS5.
Here is the clip that sums up some optimization issues. The half-time cutscene lag and the audience really seems to be 5 fps. We can still see a big issue too: The last transition shows again the players at the end of half-time and then back onto the pitch! 😕 pic.twitter.com/lft2FIqL0i
— Durandil PES (@Durandil67) September 7, 2021
This transition design my god it's horrible, it already stings my eyes. 😑 We see here a big crowd framerate issue too.
— Durandil PES (@Durandil67) September 7, 2021
Note the corner tactics are back who were missing from the beta. pic.twitter.com/f1vNH4zcJd
Here is the clip that sums up some optimization issues. The half-time cutscene lag and the audience really seems to be 5 fps. We can still see a big issue too: The last transition shows again the players at the end of half-time and then back onto the pitch! 😕 pic.twitter.com/lft2FIqL0i
— Durandil PES (@Durandil67) September 7, 2021
It's really a issue! The tackle and the collision are ugly, and why so many transitions are bugged?! 🙄 pic.twitter.com/PecCTzGI5n
— Durandil PES (@Durandil67) September 7, 2021
Finally with less than 5 minutes matches we can't see much more gameplay, and the guy who played seems not very good. Interview cutscene is always nice, like the audience that gradually leaves the stadium at the end. Too bad not to have seen if the players rating have changed. pic.twitter.com/Xf56vogpQ6
— Durandil PES (@Durandil67) September 7, 2021
So for now the effort on the immersion is appreciable, although broken by the interface with terrible colors. Gameplay animations look much better but still have issues with collisions and optimization too.
— Durandil PES (@Durandil67) September 7, 2021
(Always difficult to see where the months of work on Unreal went btw.)