Alan Wake Remastered w znakomitej cenie. Gra zadziała w 4K/60 fps i wykorzysta możliwości DualSense
Na początku października Remedy Entertainment zaprosi graczy do miasteczka Bright Falls, gdzie tytułowy bohater będzie rozpaczliwie poszukiwał zaginionej żony – Alice. Alan Wake Remastered niebawem zawita na rynku, jednak jeszcze bardziej może nas ucieszyć fakt, że potwierdziły się przecieki dotyczące dogodnej ceny gry.
Sony pochwaliło się pierwszym zwiastunem przedstawiającym Alan Wake Remastered, a gracze zaintrygowani projektem mogą już sprawdzić pierwsze porównania. Odświeżona produkcja powróci po 11 latach, lecz na szczęście nie trzeba będzie na nią przeznaczyć około 250-300 zł.
Jak się okazuje, Remedy Entertainment nie zamierza wycisnąć naszych portfeli niczym pomarańczy, a produkcję w cyfrowej dystrybucji kupimy za zaledwie 99 zł – musimy pamiętać, że jest to podstawowa historia w komplecie z wcześniej wydanymi dodatkami:
- Alan Wake Remastered - PS5/PS4 - 99 zł
- Alan Wake Remastered - XSX|S/XOne - 99 zł
- Alan Wake Remastered - PC - 99 zł
Na blogu PlayStation znalazły się już konkrety dotyczące jakości rozgrywki – na PlayStation 5 (i najpewniej również na XSX|S) poznamy klimatyczną historię w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę. Na PS4 Pro (XOneX) pojawią się dwa tryby – 60 fps (wydajność) lub 4K+30fps (jakość), natomiast na PS4 (XOne) zagramy w 30 klatkach na sekundę.
„Sporo czasu poświęcono na optymalizację gry pod kątem każdej z platform, aby zaoferować jak najlepsze wrażenia”.
Twórcy zapowiedzieli również wykorzystanie możliwości kontrolera DualSense, a karty aktywności PlayStation pozwolą nam przejść do każdego epizodu historii oraz misji.
Nad Alan Wake Remastered pracowało wielu autorów oryginału, lecz trzeba podkreślić, że Remedy dążyło do zachowania unikalnego stylu oraz tożsamości pierwowzoru – jednym z kluczowych wyzwań stało się usprawnienie oprawy, która ma sprostać oczekiwaniom współczesnych odbiorców.
„Niemal wszystko w oryginalnej grze zostało zretuszowane: mnóstwo pojedynczych elementów, od scen otoczenia po pojedyncze rekwizyty, tekstury, pliki efektów dźwiękowych i grafikę interfejsu użytkownika. Ponieważ jest to niezwykle ważna część tworzenia niepokojącej atmosfery gry, specjalny zespół ciężko pracował nad tym, aby drzewa i liście wyglądały tak dobrze, jak to tylko możliwe”.