Deathloop na porównaniu PC vs PS5. Digital Foundry przeanalizowało różnice w obu wersjach
Jeśli zastanawiacie się, jak wypadają obok siebie dwie dostępne wersje najnowszego, głośnego projektu od Arkane, to niezawodne Digital Foundry przygotowało odpowiedź.
Deathloop to tytuł, który początkowo został przyjęty wręcz fenomenalnie. Trzeba jednak nakreślić, że w dużej mierze wyłącznie na PlayStation 5. Wersja na komputery osobiste spotkała się ze sporą falą krytyki, czemu gracze dali wyraz w ocenach. Sami twórcy doskonale zdawali sobie sprawę z tego, że gra cierpi na spore problemy z wydajnością oraz płynnością, czym obiecali się zająć.
Teraz grę pod lupę wzięła niezawodna ekipa z Digital Foundry. Postanowili zestawić ze sobą edycję z PlayStation 5 oraz nieszczęsne wydanie na PC. Jak się okazuje, najnowszy patch, który udostępniła ekipa z Arkane, okazał się wręcz zbawienny, bowiem poprawił wiele błędów - w tym ten największy, który związany był z zacinaniem się myszy (choć wyłącznie dla 60/120 FPS).
Co ważne, w materiale zestawiono ze sobą jakość elementów na PlayStation 5 z konkretnymi opcjami, które mamy do wyboru na PC (wiemy na przykład, że na konsoli od Sony tekstury są ostawione na poziomie "wysokim", woda na "bardzo wysokim", a rozmycie zaledwie na "średnim"). Pozwala to osiągnąć podobną jakość, choć potrzeba do tego odpowiednich kart graficznych. Tryb Graficzny na PS5 można zestawić pod kątem wydajności z RTX 2060S i 2070S.
Jeśli chcecie poznać więcej szczegółów, albo dowiedzieć się, w jaki sposób skonfigurować ustawienia na swoich komputerach osobistych, koniecznie rzućcie okiem na materiał: