Dragon Quest 12 powstaje w Unreal Engine 5. Square Enix wspomagane przez 2 zespoły
W maju dowiedzieliśmy się, że Dragon Quest 12 znajduje się już w produkcji. Pora teraz na garść kolejnych informacji o kreacji tego wyczekiwanego RPG.
Dzisiaj poznaliśmy pierwsze informacje na temat procesu tworzenia Dragon Quest XII: The Flames of Fate. Okazuje się, że oprócz deweloperów ze Square Enix nowego roleplaya z kultowej marki tworzy japońskie studio Orca , które pomagało już wcześniej w kilku innych projektach z Kraju Kwitnącej Wiśni (ekipa współtworzyła Dragon Quest XI i Ace Combat 7: Skies Unknown). Wygląda na to, że proces produkcyjny Dragon Quest 12 znajduje się jeszcze we wczesnej fazie - Orca na razie prowadzi rekrutację pracowników potrzebnych do stworzenia gry. Obecnie firma chce zatrudnić deweloperów specjalizujących się w pracy przy Unreal Engine 5 (na tym silniku powstaje DQ12).
Oprócz specjalisty od Unreal Engine 5, zespół deweloperów szuka też m.in. grafików odpowiedzialnych za kreowanie postaci i elementów interfejsu, designerów lokacji oraz specjalistów od animacji.
Obok studia Orca nad Dragon Quest 12 pracuje też zespół Hexa Drive, wspomagający Square Enix. Firma kilka dni temu również zamieściła ogłoszenia z ofertami pracy dla deweloperów (programistów, głównych projektantów i grafików), którzy przygotują nowego Dragon Questa. Wcześniej Hexa Drive pomagało w produkcji Super Bomberman R Online, Ninjali oraz Monkey King: Hero is Back.