Deathloop z patchem poprawiającym framerate na PC. Coraz lepsze opinie graczy na Steam
Trudno było nie zauważyć niezadowolenia graczy PC zaraz po premierze Deathloop. Wiele osób - w szczególności na Steam - żaliło się na to, że tytuł ma problemy z warstwą techniczną, prawdopodobnie na skutek działania systemu DRM Denuvo.
Tak jak pisaliśmy tydzień temu, gracze skarżą się na mikrozacięcia animacji, występujące na PC. Bethesda obiecała w międzyczasie, że przyjrzy się problemowi i mamy już tego pierwsze owoce.
Właśnie pojawił się patch na PC, który ma według oficjalnego komunikatu rozwiązywać problem z frameratem w Deathloop. Hotfix oznaczony kodem 1.708.4.0 opatrzono następującym opisem:
"Ten hotfix naprawia problem zgłaszany przez część graczy na PC, gdzie ruchy kamerą przy sterowaniu myszką mogły skutkować zacinaniem animacji" - czytamy w notce dołączonej do patcha.
Wypuszczenie patcha to świetna wieść. Niestety Arkane dodaje przy okazji, że to nie rozwiązuje problemów w 100% - część kłopotów z frameratem ma występować tylko w przypadku grania z wysokim frameratem. Studio twierdzi, że potrzebuje więcej czasu, by wypuścić poprawkę tej niedogodności. W tej chwili warto ograniczyć animację w grze do 60 fps, bo wygląda na to, że do tej wartości Deathloop nie generuje już mikrozacięć.
Deweloperzy nie wspomnieli nic w swoim komunikacie o działaniu Denuvo. Gracze spekulują, że właśnie ten system zabezpieczeń antypirackich nadmiernie obciąża sprzęt, co wywołuje zacięcia animacji nawet na najdroższych konfiguracjach PC.
Już teraz oceny użytkowników Steam wyraźnie rosną. W momencie premiery na Steam tytuł miał tylko 60% rekomendacji od użytkowników. Teraz Deathloop ma już 74% pozytywnych opinii. Zapewne pecetowe patche będą tylko windować tę średnią. Gra stała się bestsellerem na Steam.