Bloober Team przedstawia plany. Firma za 5 lat chce porównywać się do Naughty Dog i Bungie

Gry
1914V
Bloober Team przedstawia plany. Firma za 5 lat chce porównywać się do Naughty Dog i Bungie
Wojciech Gruszczyk | 29.09.2021, 15:34

Bloober Team zaprezentował plany na lata 2022-2025. W tym czasie studio wrzuci na rynek dwie produkcje, które mają osiągnąć globalne sukcesy. Firma chce się porównywać do między innymi Naughty Dog.

Bloober Team od dawna zapowiadało, że dzisiaj przedstawi swoje plany dotyczące najbliższych lat. Twórcy The Medium, Observera i Layers of Fear pracują właśnie nad dwoma produkcjami, które trafią na rynek w latach 2022-2025.

Dalsza część tekstu pod wideo

Piotr Babieno, prezes Bloober Team, otwarcie mówi o grze projektowanej we współpracy z Konami:

„Na lata 2022-25 będziemy jako firma rozwijać dwa duże projekty: projekt B (dawniej "Black"), nad którym pracujemy razem z Konami, a projekt C to nasze własne IP, pracujemy nad tym tytułem od pewnego czasu”.

Bloober Team wierzy, że dwie gry będą niezwykle ważne dla całego studia i pozwolą im podnieść swój prestiż na międzynarodowym rynku. Twórcy mierzą w awans do „Ligi Mistrzów” i właśnie te pozycje mają pomóc w zrealizowaniu tego planu.

Gracze nie mogą liczyć, że tajne tytuły będą prezentować skalę Wiedźmina czy też Cyberpunka 2077, ale Bloober Team chce „tworzyć gry AAA” w swoim gatunku – twórcy skupiają się na psychologicznych horrorach:

„Skupialiśmy się na horrorze psychologicznym, a teraz nasz plan na najbliższe 5 do 7 lat to zostanie liderem horrorów w ogóle. Chcemy robić gry, które będą aspirować do segmentu AAA. (...) Gry mają też bardziej stawiać na akcję” - powiedział prezes

Bloober Team zamierza oferować przedstawiać horrory z perspektywy trzeciej osoby z filmową narracją, ponieważ właśnie takie pozycje mają dużo większy potencjał sprzedażowy – nawet na poziomie 3-10 mln sztuk.

Twórcy mierzą bardzo wysoko, ponieważ za pięć lat chcą być porównywani do Naughty Dog:

„Za pięć lat chcielibyśmy być w miejscu, gdzie są takie firmy jak Naughty Dog, czy Bungie. (...) Chcemy mieć bardzo stabilną sytuację finansową i to nam się udało przez te umowy, które nawiązaliśmy. Mamy wystarczająco dużo środków, by te projekty realizować bez potrzeby pozyskiwania dodatkowego finansowania, ale jednocześnie chcemy być niezależni”

Trzeba jednak podkreślić, że Bloober Team zapewni grafikę na poziomie wysokobudżetowych tytułów AAA, a pozycje będą skierowane do masowego odbiorcy. Firma myśli nawet, że IP mogą zostać przeniesione na filmy, seriale lub gry planszowe.

Piotr Babieno dodał również, że Bloober Team będzie prawdopodobnie jednym z pięciu największych studiów w Polsce pod względem zatrudnionych ekspertów. Firma chce dołączyć do swojej firmy kolejnych około 50 deweloperów, by łącznie posiadać pod koniec roku lub na koniec pierwszego kwartału 2022 roku około 200 twórców.

Według plotek Bloober Team ma współpracować z Konami, by przywrócić markę na rynek Silent Hill, jednak studio wciąż nie potwierdziło informacji dotyczących doniesień.

Źródło: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Bloober-Team-rozwija-dwa-duze-projekty-na-lata-2022-25-chce-byc-w-czolowce-tworcow-horroru-8196440.html

Komentarze (102)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper