Diablo 2 Resurrected krytykowane za optymalizację na konsolach. Remaster Blizzarda ponownie pod ostrzałem
Diablo 2 Resurrected zebrało kolejne baty od graczy - tym razem oberwało się optymalizacji na PS5 i XSX|S.
Diablo II: Resurrected to ciężki orzech do zgryzienia. Jedni wychwalają remaster Blizzarda niemalże na każdym kroku, kiedy to drudzy nazywają go jednym z gorszych odrestaurowanych gier. Ci drudzy pokazali swoje niezadowolenie zasypując portal Metacritic negatywnymi, choć uzasadnionymi opiniami i wydaje się, że to dopiero początek.
Do sieci trafił niedawno materiał porównujący Diablo II: Resurrected w wersjach na konsole dziewiątej generacji. Redakcja VGTech postanowiła przeprowadzić test płynności gry na PS5 oraz XSX|S, a wyniki są - łagodnie mówiąc - lekko rozczarowujące.
Na obu sprzętach mamy do czynienia z dwoma trybami - pierwszy, czyli wydajnościowy, oferuje rozgrywkę w dynamicznej rozdzielczości 1440p (zjeżdżającej nawet do 960p w najbardziej wymagających momentach, co jest bardzo słabym wynikiem) i stałych 60 FPS-ach. Drugi, czyli jakościowy, to zabawa w dynamicznym 4K i 30 klatkach na sekundę. Aby je utrzymać, rozdzielczość potrafi zjechać nawet do 1440p.
Spadków płynności odświeżonego Diablo II nie doświadczymy, choć bazując na komentarzach pod materiałem, który umieszczam poniżej, jedna z lokacji została źle zoptymalizowana, przez co w trybie wydajnościowym (moment 3:45) możemy poczuć mniej niż 60 FPS-ów.