Far Cry 6 chwalony za konsolową optymalizację. Porównanie grafiki na PS5, Xbox Series X|S i PC

Far Cry 6 trafił już do sklepów, możemy przy tym zapoznać się z wieloma recenzjami nowej gry Ubisoftu. Pozostaje jeszcze sprawdzić, jak tytuł radzi sobie na poszczególnych platformach.
Redakcja ElAnalistaDeBits przygotowała analizę grafiki w Far Cry 6 na PC i current-genowych konsolach, czyli na PS5 oraz Xbox Series X/S.
Okazuje się, że średnia, zmierzona wartość rozdzielczości, która jest dynamiczna na PS5 i XSX, to 1800p (celem dla tych konsol jest 2160p). W niektórych obszarach i sytuacjach Xbox Series X generuje jednak nieco wyższą rozdzielczość od platformy Sony. Xbox Series S, jak łatwo się domyślić, działa w znacznie niższej rozdzielczości dynamicznej, gdzie maksymalną wartością jest 1440p.




Według ElAnalistaDeBits edycja Far Cry 6 na PS5 wyróżnia się ładniejszymi refleksami świetlnymi, niż na XSX. Najładniejsze efekty tego typu, jak i cieniowanie, zobaczymy na PC, gdzie obsługiwana jest technologia DXR. Co może jednak zaskakiwać - przy korzystaniu z tej opcji występują aktualnie pewne bugi i dotyczy to też jakości tekstur, które potrafią wyświetlać się na PC w niższej rozdzielczości, niż na PS5 i XSX.
Jeśli chodzi o promień rysowania obiektów, to zwycięzcą na tym polu są high-endowe pecety. XSX i PS5 oferują prawie identyczny wynik na tym polu, a XSS zajmuje ostatnie miejsce w tej kategorii. PS5 zapewnia przy tym odrobinę szybsze loadingi od innych platform (pół sekundy na korzyść platformy Sony).
Co chyba najważniejsze - podczas gameplayu wszystkie platformy utrzymują prawie perfekcyjny framerate 60 fps (jedyne "przycięcia" występują podczas cutscenek). Można zatem pochwalić Ubisoft za wspaniałą optymalizację Far Cry 6 na current-genowych konsolach.
Nasza recenzja Far Cry 6 czeka na was tutaj.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Far Cry 6.