Eidos Montreal na przekór crunchowi? Studio zmniejsza tydzień pracy z pięciu dni na cztery

Gry
861V
Eidos Montreal na przekór crunchowi? Studio zmniejsza tydzień pracy z pięciu dni na cztery
Kajetan Węsierski | 09.10.2021, 08:30

Wygląda na to, że choć w branży gier dość otwarcie mówi się o problemie z nadgodzinami, Eidos Montreal zamierza udowodnić, że odpowiednie planowanie pozwala na naprawdę dużo.

Zjawisko crunchu jest w branży gier czymś powszechnym i - można odnieść wrażenie - nieodłącznym. Właściwie przy lwiej części największych premier czytamy o tym, iż twórcy musieli ostro działać na nadgodzinach. I choć niekiedy zdarzają się odmienne przypadki - jak najnowszy Sherlock Holmes, przy którym udało się uniknąć wycieńczającej końcówki, albo Sifu, gdzie zdecydowano się odłożyć premierę, aby nie cisnąć przed metą.

Dalsza część tekstu pod wideo

Krok dalej poszedł Eidos Montreal - twórcy nowej trylogii Tomb Raider, gier Deus Ex czy nadchodzącego Marvel: Strażnicy Galaktyki. Jak bowiem oficjalnie ogłoszono, podjęta została decyzja o skróceniu dnia pracy z pięciu dni na zaledwie cztery. O zmianie poinformował sam szef, David Anfossi. Co jednak ciekawe - pracownicy nie będą wyrabiać norm, siedząc dłużej, ale po prostu mają pracować krócej. Tydzień roboczy zostanie obniżony z 40 godzin na 32 (bez negatywnego wpływu na pensje).

Klucz? Według szefostwa, ma to być odpowiednia organizacja czasu pracy i wykorzystywanie jak najefektywniejszych form twórczych. Ekipa będzie dążyła do zbudowania jak najlepszego środowiska pracy i sprawdzenia, czy w praktyce takie działanie jest na dłuższą metę możliwe. Inspiracją była bowiem praca zdalna, podczas której udawało się dowozić wszystkie projekty na czas, mimo krótszych dni.

Źródło: https://gamerant.com/eidos-montreal-switching-to-4-day-work-week/

Komentarze (71)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper