Szef Xbox Game Studios chwali gry PlayStation i przyznaje: Sony było liderem

Gry
1954V
Szef Xbox Game Studios chwali gry PlayStation i przyznaje: Sony było liderem
Iza Łęcka | 21.10.2021, 07:39

Poprzez lata Microsoft ze swoimi zespołami wewnętrznymi wykonał sporo pracy, czego dowodem jest intensywna końcówka 2021 roku. Gracze mogą systematycznie poznawać duże produkcje, które jednocześnie debiutują w Xbox Game Pass. Matt Booty jednak nie ukrywa, że przed firmą jeszcze wiele wyzwań, a w wielu aspektach to PlayStation jest wzorem do naśladowania.

Matt Booty udzielił wywiadu redakcji Kinda Funny Games i mówiąc o działaniach korporacji odniósł się do kwestii produkcji PlayStation. Przedstawiciel Microsoftu chwalił możliwość oferowania rozmaitych gier w Game Passie (większych jak Halo czy też mniejszych jak Grounded), ale śmiało stwierdził, że Xbox musi również dostarczać propozycje, które stały się wizytówką Sony.

Dalsza część tekstu pod wideo

Szef Xbox Game Studios pochwalił ostatnie działania PlayStation, podkreślając jednocześnie, że celem amerykańskiej firmy również musi być tworzenie tytułów o bardzo wysokiej jakości, które spełnią oczekiwania graczy.

„Po pierwsze, czapki z głów dla Sony i ich systemu studiów oraz liderów, których tam mają, to fantastyczne. Nie można dyskutować z jakością, rzemiosłem i grami, które dostarczyli, nad którymi teraz pracują i tym, co widzieliśmy do tej pory, więc po prostu czapki z głów”.

„Ja podchodzę do tego mniej jak do 'jednego z powyższych', a bardziej jak do upewniania się, że zwracamy uwagę na oczekiwania fanów. Myślę, że jest pewien rodzaj gier, które wzbudzają wielkie oczekiwania, które stają się przełomowe, to gra, która pasuje do tego połączenia: każdy może w nią zagrać, a także [sprawdzić - przyp. red.] wielki świat, w którym czujesz, że możesz zamieszkać. I myślę, że takie gry są ważne”.

Booty odniósł się do przeszłości i podkreślił, że w niektórych aspektach to Sony było na czele, a przedsiębiorstwo nie mogło doprowadzić do konfrontacji „jeden na jednego”.

„I z pewnością było to miejsce, w którym nie byliśmy liderami, nie mieliśmy do czynienia z sytuacją jeden na jednego z Sony. Nie chcę koniecznie wchodzić w to, 'jakie jest nasze Uncharted? Jakie jest nasze Horizon Zero Dawn? Jakie jest nasze to? Co jest naszym tym? Nie sądzę, żeby to komukolwiek wyszło na dobre”.

„Ale trafiłeś w sedno, tym co ja wyniosłem, jakie są te gry, które mają uniwersalne tematy, które mają wielki świat, w którym ludzie chcą się zgubić, które mają naprawdę dobrze zrealizowane postacie i naprawdę wysokie wartości produkcyjne? To jest absolutnie to, za czym chcemy podążać”.

Przedstawiciel Microsoftu nawiązał również do ostatnich słów Phila Spencera, który podczas wywiadu podkreślił, że Amerykanie nadal nie zakończyli zakupów i dążą do rozwijania swoich wewnętrznych struktur. Szef Xbox Game Studios zaznaczył, że Xbox wciąż się rozwija i musi to robić, by upewnić się, że dostarczy „tego rodzaju gry” swoim fanom.

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/xbox-says-it-wants-to-make-more-playstation-style-blockbuster-games/

Komentarze (182)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper