Everwild ma być wyjątkowe. Szef Xbox Game Studios komentuje plotki o restarcie gry
Rare od kilku lat pracuje na klimatyczną propozycją, która od pierwszych ujęć zapowiada się niezwykle obiecująco. Od dłuższego czasu nie słyszeliśmy jednak żadnych doniesień dotyczących Everwild – podczas ostatniego wywiadu Matt Booty opowiedział o projekcie.
Everwild zostało oficjalnie zaprezentowane dwa lata temu. Pomimo bardzo dobrego przyjęcia i wzbudzenia sporego zainteresowania wśród społeczności Microsoftu, Rare stroniło od dzielenia się materiałami z pozycji. Od dłuższego czasu nie mieliśmy okazji zobaczyć gry, co więcej, w czerwcu mówiło się, że tytuł mógł zostać zrestartowany, a zespół za niego odpowiedzialny doświadczył zmian kadrowych.
Matt Booty zdradził kilka informacji dotyczących prac studia. W najnowszym wywiadzie dla Kinda Funny Games szef Xbox Game Studios odniósł się do doniesień dotyczących radykalnych zmian w projekcie – jak określił, są one „trochę bardziej ekstremalne” niż prawdziwy stan produkcji.
„Kiedy patrzysz na to z zewnątrz, kiedy słyszysz takie określenia jak „reset” czy „restrukturyzacja”, powiem tylko, że są one prawdopodobnie trochę bardziej zdecydowane, trochę bardziej ekstremalne niż to, co naprawdę dzieje się, gdy gra ożywa. Mark Turmell zwykł mawiać, że gra powstaje z tysiąca małych decyzji na raz. Każdego dnia podejmujesz setki drobnych decyzji, a na koniec, niezależnie od tego, jak długo pracujesz nad grą, wszystkie one się sumują. I myślę, że właśnie w tym miejscu znajduje się teraz zespół Everwild”.
Przedstawiciel Microsoftu poinformował, że zespół Rare obecnie precyzuje, co zamierza osiągnąć, jednak uspokaja, że ten etap jest typowy dla tworzenia gier.
„[Studio – przyp. red.] stara się upewnić, że ma coś wyjątkowego. Pokazaliśmy namiastkę świata, widzieliście styl artystyczny, który zespół wykorzystuje, ale chcemy go dobrze dopracować... To po prostu naturalne, że zespół przechodzi przez niektóre z tych procesów”.
Przypomnijmy, że Rare wczoraj świętowało okrągły wynik Sea of Thieves – pozycję sprawdziło już 25 milionów graczy.