Facebook ma nową nazwę: Meta. Korporacja zdradza szczegóły
Potwierdziły się plotki z ubiegłego tygodnia. Mark Zuckerberg na właśnie trwającym Facebook Connect potwierdził rebranding firmy. Teraz korporacja nie będzie mówić o Facebooku, a skupi się na „Meta” i tworzeniu metaverse.
Mark Zuckerberg zaskoczył sceptyków, którzy nie wierzyli, że firma będzie chciała zrezygnować z nazwy Facebook. Tak się jednak dzieje – korporacja stawia na „Meta”, ponieważ zdaniem dyrektora generalnego właśnie ta nazwa ma prezentować przyszłość Facebooka.
„Jesteśmy firmą, która buduje technologię do łączenia. Razem możemy w końcu umieścić ludzi w centrum naszej technologii. I razem, możemy odblokować masowo większą gospodarkę twórców. Aby odzwierciedlić, kim jesteśmy i co mamy nadzieję zbudować”.
Trzeba jednak podkreślić, że jest to wyłącznie zmiana nazwy firmy i prawdopodobnie portal społecznościowy nie będzie określony jako „Meta”. Te słowo jest związane z.... Metaverse:
„W tej chwili nasza marka jest tak mocno związana z jednym produktem. Ale z czasem, mam nadzieję, że będziemy postrzegani jako firma metaverse”.
Sytuacja jest o tyle interesująca, że Zuckerberg chce w pewien sposób oddzielić „Meta” od „Facebooka” i klienci produktów Metaverse nie będą musieli posiadać aplikacji i konta na portalu społecznościowym. Jest to zaskakująca decyzja, ponieważ wcześniej firma na każdym kroku oferowała użytkownikom pełną integrację i nawet wymuszała założenie konta na FB.
Już teraz możecie wejść na witrynę Facebook.com/meta, która przedstawia ideę korporacji i zapowiada nową przyszłość.
„Połączenie ewoluuje i my również.
Metaverse to następna ewolucja połączeń społecznych. Wizją naszej firmy jest pomoc w stworzeniu metaverse do życia, dlatego zmieniamy naszą nazwę, aby odzwierciedlić nasze zaangażowanie w tę przyszłość.”
Już w zeszłym tygodniu The Verge wspominało o rebrandingu, ponieważ Facebook nie chce być wyłącznie kojarzony z „firmą zajmującą się social mediami”, a Meta skupi się na planie Zuckerberga – stworzenia metaverse.