Gracze mogą stracić dostęp do gier z PS Plus na PS5. Sony nie wyeliminowało całego problemu
Sony w ostatnich tygodniach zajęło się istotnym problemem w PS5 i PS4. Korporacja wyeliminowała błąd, przez który gracze mogli utracić dostęp do gier z cyfrowej lub fizycznej dystrybucji po awarii baterii na płycie głównej, ale okazuje się, że klienci nadal nie mogą włączać wcześniej uzyskanych produkcji z PS Plus.
Już w kwietniu informowaliśmy naszych czytelników o nietypowej sytuacji z PlayStation 5 i PlayStation 4 – przez awarię baterii na płycie głównej gracze tracili dostęp do wcześniej kupionych gier. Firma po cichu wyeliminowała niedogodności, jednak okazuje się, że nie udało się pozbyć wszystkich problemów.
Gracze z profilu Does it play? nagłaśniali temat od samego początku i postanowili sprawdzić, jak PS5 i PS4 działają po ostatniej aktualizacji. Inżynierowie Sony zadbali o wyeliminowanie części błędów, ale nadal problemem są produkcje z oferty PS Plus.
- Fizyczne gry na PS5, które wcześniej miały problemy z instalacją, teraz instalują się i działają poprawnie
- Fizyczne gry na PS4 instalują się i działają poprawnie
- Gry na PS5 i PS4 w wersji cyfrowej działają teraz przy rozładowanej baterii
- Gry z PS Plus nie działają przy rozładowanej baterii
Trudno powiedzieć, czy w tej sytuacji Sony będzie mogło znaleźć odpowiednie rozwiązanie, bo możemy podejrzewać, że bateria w tym wypadku dba o zarządzanie licencją, która jest czasowa i gry działają do momentu aktywnego PlayStation Plus.
Japończycy na szczęście wyeliminowali duży problem z konsolami, który w pewnym momencie mógłby wpłynąć na doświadczenie graczy.