Marvel's Avengers osiąga „rozczarowujące” wyniki, a Crystal Dynamics nigdy nie powinno rozwijać gry
Szef Square Enix przyznał się do błędu. Crystal Dynamics nigdy nie powinno się podjąć prac nad Marvel's Avengers. Pomimo starań, rezultaty produkcji są nadal rozczarowujące i wiele na to wskazuje, że superbohaterski tytuł nie odniesie sukcesu.
Od premiery Marvel's Avengers systematycznie mierzy się z różnymi trudnościami, a kolejne decyzje deweloperów budzą wzmożone reakcje wśród społeczności. W tym tygodniu studio przeprosiło graczy za wprowadzenie do rozgrywki elementów pay-2-win, a atmosfera wokół produkcji nie pozostaje niezauważona przez przedstawicieli wydawcy – do sytuacji odniósł się Yosuke Matsuda.
W trakcie prezentacji raportu rocznego prezes Square Enix stwierdził, że trzeba wyciągnąć wnioski z „rozczarowujących” wyników Marvel's Avengers. Znaczącym wyzwaniem okazało się wybranie studia do projektu, a konieczne jest zwracanie uwagi nie tylko na doświadczenie zespołu, ale również ich zainteresowania.
Crystal Dynamics wcześniej rozwijało dobrze odbierane przygody z serii Tomb Raider, ale nigdy nie pracowało nad „grą-jako-usługą”.
„Marvel's Avengers było dla nas ambitnym tytułem w tym sensie, że podjęliśmy się modelu GaaS (gra jako usługa). Przezwyciężyliśmy wiele nieoczekiwanych trudności w końcowej fazie tworzenia gry, w tym konieczność przejścia na pracę w domu z powodu pandemii. Udało nam się pokonać te wyzwania i wydać grę, ale niestety nie odniosła ona takiego sukcesu, jakiego byśmy sobie życzyli. Niemniej jednak, zastosowanie modelu GaaS uwypukliło kwestie, z którymi prawdopodobnie będziemy musieli się zmierzyć w przyszłości przy tworzeniu gier, takie jak konieczność wyboru projektów, które odpowiadają unikalnym cechom i gustom naszych studiów i zespołów deweloperskich” – powiedział Yosuke Matsuda.
Tytuł rozczarował Square Enix, jednak można odnieść wrażenie, że Matsuda niekoniecznie obwinia twórców.
„Chociaż nowe wyzwanie, z którym zmierzyliśmy się w przypadku tego tytułu, przyniosło rozczarowujący rezultat, jesteśmy pewni, że podejście GaaS będzie zyskiwać na znaczeniu w miarę jak gry będą stawać się coraz bardziej zorientowane na usługi. Sposób, w jaki podchodzimy do tworzenia nowych doświadczeń poprzez włączenie tego trendu do naszego projektowania gier, jest kluczowym zagadnieniem, na które będziemy musieli uzyskać odpowiedź w przyszłości”.
„Crystal zawsze było firmą, która tworzyła gry w gatunku przygodówek-akcji. Z tego powodu pomyślałem, że będą dobrze pasować do przygotowania produkcji z Marvelem i wykorzystaniem Avengers, która naturalnie byłaby grą bazującą na akcji” – w 2019 roku powiedział szef Square Enix podczas jednego z wywiadów.
Jak dotąd nie poznaliśmy dalszych rozwiązań dotyczących Marvel's Avengers.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Marvel's Avengers.