GTA The Trilogy The Definitive Edition zablokowane i usunięte ze sklepu na PC. Gra na PS5 ma spadki do 35 fps
3 klasyczne części serii Grand Theft Auto trafiły na współczesne platformy, ale GTA The Trilogy The Definitive Edition potrzebuje wielu aktualizacji. Tytuł nie radzi sobie najlepiej na PlayStation 5 i podczas problemów można dostrzec spadki do 35 klatek na sekundę. W dodatku Rockstar zablokował grę na PC.
Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition nie będzie uznane za kolejny sukces Rockstar. Już wczoraj prezentowaliśmy dziwne postacie opracowane przez deweloperów, ale jak się okazuje – to początek problemów.
Kultowe gry są teraz sprawdzane przez graczy i okazuje się, że GTA 3, GTA Vice City i GTA San Andreas mają duże problemy z utrzymaniem 60 klatek na sekundę nawet na PlayStation 5. W przypadku Grand Theft Auto 3 można odnotować największe spadki – nawet do 35 fps. To zaskakujące biorąc pod uwagę, że są to starsze gry, które powinny działać w znakomitej jakości na sprzęcie Sony.
Jeszcze dziwniejszą sytuację widzimy na PC, ponieważ GTA The Trilogy The Definitive Edition jest dystrybuowane na komputerach osobistych wyłącznie przez Rockstar Games Launcher, jednak... Platforma została wyłączona. Tuż po premierze kolekcji, studio odpowiedzialne za rozwój marki potwierdziło, że Rockstar Games Launcher został wyłączony z powodu konserwacji.
Firma jednak musiała natrafić na duży błąd, ponieważ Rockstar Games Launcher nie działa już ponad 12 godzin, więc gracze nie mogą grać w kupioną produkcję. W dodatku GTA The Trilogy The Definitive Edition w wersji na PC zostało usunięte ze sklepu Rockstar.
„Usługi Rockstar Games Launcher i obsługiwane tytuły są tymczasowo niedostępne z powodu prac technicznych. Usługi zostaną przywrócone, gdy tylko prace zostaną zakończone”.
Services for the Rockstar Games Launcher and supported titles are temporarily offline for maintenance. Services will return as soon as maintenance is completed.
— Rockstar Support (@RockstarSupport) November 11, 2021
Kilka minut temu firma potwierdziła, że nadal pracuje nad rozwiązaniem błędu:
„Dziękujemy za cierpliwość i wyrozumiałość, ponieważ kontynuujemy prace nad przywróceniem usług dla Rockstar Games Launcher i wspieranych tytułów”.
We thank you for your patience and understanding as we continue to work on restoring services for the Rockstar Games Launcher and supported titles.
— Rockstar Support (@RockstarSupport) November 12, 2021
Nie brakuje głosów, według których w kodzie pozycji pojawił się krytyczny błąd, przez który deweloperzy zdecydowali się wyłączyć całą platformę.