Hideki Kamiya przeprasza Microsoft za Scalebound. Gra przerosła możliwości studia

Gry
1834V
Hideki Kamiya przeprasza Microsoft za Scalebound. Gra przerosła możliwości studia
Wojciech Gruszczyk | 19.11.2021, 17:27

Hideki Kamiya w ostatnim wywiadzie postanowił podjąć temat Scalebound. PlatinumGames zmierzała na Xboksy, ale Microsoft zdecydował się przerwać prace nad tytułem i w ostateczności gra została anulowana.

Scalebound został zapowiedziany w 2014 roku, ale po trzech latach prac nad produkcją, Microsoft zdecydował się anulować produkcję, ponieważ projekt nie notował oczekiwanych postępów. Japończycy przez lata nie wspominali o grze, ale Hideki Kamiya zdecydował się wyjaśnić sytuację.

Dalsza część tekstu pod wideo

Doświadczony twórca odpowiedzialny za między innymi powstanie serii Devil May Cry, Viewtiful Joe czy też Bayonetta w ostatnim wywiadzie potwierdził, że deweloperzy nie byli gotowi na stworzenie tej produkcji.

„Pracowaliśmy w środowisku, do którego nie byliśmy przyzwyczajeni. Tworzyliśmy na silniku Unreal, nie posiadaliśmy też niezbędnej wiedzy, aby zbudować grę opartą na funkcjach online. Przeszkody, które musieliśmy pokonać były bardzo duże. Nie byliśmy wystarczająco doświadczeni i nie potrafiliśmy pokonać tej ściany, co doprowadziło do tego, co stało się na końcu”.

Hideki Kamiya zdecydował się nawet przeprosić Microsoft oraz samych graczy, którzy zaufali jego zespołowi i wyczekiwali na Scalebound:

„Przepraszam graczy, którzy na to czekali, a co więcej przepraszam Microsoft, który zaufał nam jako partnerowi biznesowemu. Chcę przeprosić zarówno jako twórca oraz jako członek PlatinumGames”

W zasadzie można powiedzieć tylko jedno: szkoda tego pomysłu. Scalebound zapowiadało się naprawdę świetnie i chętnie poznałbym opowieść o smokach.

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/hideki-kamiya-apologises-to-microsoft-for-scalebounds-cancellation/

Komentarze (36)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper