Xbox FPS Boost nie zostanie „w najbliższym czasie” rozbudowany. Microsoft wspomina o problemach
Microsoft ulepszył sporo gier za sprawą Xbox FPS Boost, ale przynajmniej aktualnie nie możemy liczyć, że firma poprawi działanie kolejnych produkcji za sprawą technologii z Xboksów Series X|S. Jason Ronald wspomniał o problemach i ograniczeniach.
Xbox FPS Boost znacząco ulepsza działanie gier wykorzystując możliwości Xboksów Series X|S – podczas ostatniego wydarzenia Microsoftu ujawniono kolejny zestaw pozycji korzystających z tej technologii, a najnowszy test potwierdził, że produkcje faktycznie działają lepiej.
Jak się jednak okazuje, w najbliższym czasie na pewno nie pojawią się kolejne gry oferujące Xbox FPS Boost. Jason Ronald, dyrektor Xboksa ds. zarządzania projektami, podczas podcastu Iron Lords potwierdził napotkane problemy:
„Zawsze szukamy nowych sposobów na ulepszenie tytułów, czy to zwiększenie rozdzielczości, poprawa liczby klatek na sekundę czy też zaoferowanie takich rzeczy jak Auto HDR. Mogę teraz powiedzieć, że korzystając z istniejącej techniki FPS Boost wypróbowaliśmy znacznie więcej niż [130 tytułów z FPS Boost] i w niektórych przypadkach zdecydowana większość produkcji działa świetnie, ale potem przy 80% prac znajdujemy game-breaking buga”.
Microsoft zamierza rozwijać swoją propozycję, ponieważ aktualnie firma natrafiła na pewne ograniczenia technologii:
„Zamierzamy nadal szukać nowych możliwości i nowych sposobów, dzięki którym możemy ulepszyć tytuły, ale w najbliższej przyszłości nie będziemy nowych tytułów... W tej chwili, myślę, że w pewnym sensie odkrywamy, gdzie są niektóre z ograniczeń naszej obecnej techniki”.
Trudno aktualnie powiedzieć, jak będzie wyglądać sytuacja w następnych miesiącach, ale przynajmniej w najbliższym czasie nie możemy liczyć na rozwój Xbox FPS Boost... Podobnie zresztą jak katalogu wstecznej kompatybilności.