Bioshock 4 to Bioshock Isolation? Wyciekły materiały – gra może zostać ujawniona na The Game Awards
Już w przyszłym tygodniu może dojść do oficjalnego ujawnienia nowego Bioshocka. Pierwsze informacje o grze oraz materiały zostały udostępnione na Twitterze – produkcja podobno powstaje od 2,5 roku i będzie się charakteryzować dwoma światami.
Take-Two nie ukrywa, że nowy Bioshock powstaje, lecz od kilkunastu miesięcy informacji dotyczących projektu jak na lekarstwo. Jeśli jednak wierzyć przeciekom, deweloperzy prężnie przygotowują się, by w najbliższym czasie przedstawić tytuł. Najlepszą okazją do ogłoszenia wydaje się nadciągające The Game Awards 2021.
W nocy na Twitterze Oops Leaks udostępniono grafikę z prezentacji niezapowiedzianej pozycji, która zwiastuje pojawienie się w grze dwóch światów:
„Slajd z prezentacji nowej gry #Bioshock .
Mogą istnieć dwa miasta o radykalnie odmiennej ideologii, jedno z nich położone pod ziemią tuż pod drugim, oba dzielą „odwrotną” strefę przygraniczną z rozpętaną „wojną pionową”.”
A slide from the new #Bioshock game pitching presentation.
— Oliver Ollé / Oops Leaks (@oopsleaks) November 27, 2021
There might be two cities with radically different ideology, one of them located underground right below the other, both sharing a "flipside" border zone with an unleashed "vertical war". pic.twitter.com/Cy6fddJmV1
Co ciekawe, materiały oraz informacje dotyczące gry są publikowane od kilkunastu dni – 17 listopada przedstawiono logo z nazwą, jednak źródła wskazują, że tytuł nie jest jeszcze pewny.
„Wariant logo #Bioshock Isolation (tytuł może ulec zmianie)
- Akcja rozgrywa się w nowym dla serii, odizolowanym dystopijnym mieście
- Silnik Unreal Engine 5
- Opracowane przez weteranów Irrational Games oraz osoby, które pracowały nad Watch Dogs: Legion, Shadow of the Tomb Raider, Mafia 3, Deus Ex: MD
- Zapowiedź Q1 2022”
https://twitter.com/oopsleaks/status/1460898270327279617?
Początkowo insider zapowiedział, że pozycja zostanie ujawniona w pierwszych miesiącach 2022 roku, jednakże plany mogły ulec zmianie. Geoff Keighley potwierdził, że pokaże na The Game Awards grę, która powstaje od 2,5 roku – jest to podobno nowy BioShock:
„Właśnie zobaczyliśmy ostateczną wersję [zwiastuna] światowej premiery #thegameawards, nad którą pracowaliśmy z deweloperem przez 2,5 roku.
Jesteśmy naprawdę zaszczyceni, że powierzono nam możliwość podzielenia się tą pracą z całym światem”.
Just saw the final cut of a #thegameawards world premiere we have been working on with a developer for 2.5 years.
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) November 28, 2021
Truly honored we are entrusted to share this work with the world.
Według wcześniej udostępnionych wiadomości nowy BioShock powstaje od 2017 roku (pre-produkcja), lecz od wskazanego czasu projekt przeszedł duże zmiany (reset). Firma zatrudniła już montażystów, którzy przygotują materiał ukazujący pozycję – to prawdopodobnie ten film pojawi się na The Game Awards.
BioShock 4 ma zaprezentować duży, otwarty świat z liniową główną historią oraz „wciągającymi zadaniami pobocznymi”. Deweloperom najprawdopodobniej udało się uniknąć wielkiego backtrackingu oraz opracować „innowacyjną, sandboxową walkę”. Mówi się, że w tytule nie zabraknie systemu frakcji, niesamowitego udźwiękowienia, a świat będzie zmieniał się w zależności do decyzji gracza. BioShock nie jest ekskluzywną pozycją zmierzającą na PS5.
Jak możemy się spodziewać, ujawnienie produkcji jest dopiero początkiem, lecz nie powinniśmy liczyć na szybką premierę. Główny etap prac wystartował około 2019 roku, a przez pandemię część obowiązków zostało zleconych zewnętrznym zespołom oraz zatrudniono niektórych pracowników Hangar 13.