Halo Infinite pod lupą specjalisty - twórcy wycisnęli z Xbox One X maksimum, a Xbox Series S ma problemy
Halo Infinite otrzymało solidną analizę od niezastąpionego ElAnalistaDeBits. Sprawdźcie, jak gra działa na poszczególnych sprzętach.
Od dzisiaj możecie zapoznać się z recenzjami Halo Infinite (w tym naszą opinią, która znajduje się pod tym linkiem). Według pierwszych porównań deweloperzy przeszli długą i ciężką drogę, aby naprawić grę i zapewnić odpowiednio satysfakcjonującą rozgrywkę odbiorcom.
ElAnalistaDeBits postanowił przyjrzeć się warstwie technicznej gry na wszystkich sprzętach, na której odbędzie się - już 8 grudnia - jej premiera. Dzięki opisowi pod materiałem hiszpańskiego twórcy możemy podsumować, że gra - w trybie kampanii, bo wartości w rozgrywkach sieciowych mogą się różnić (szczególnie na PC) - na:
- Xbox One działa w dynamicznym 1080p (najczęściej jest to 972p) i 30FPS-ach;
- Xbox One X, w trybie jakości, działa w dynamicznym 2160p (najczęściej jest to 1800p) i 30 FPS-ach;
- Xbox One X, w trybie wydajności działa w dynamicznym 1440p (najczęściej jest to 1260p) i 60 FPS-ach;
- Xbox Series S, w trybie jakości, działa w dynamicznym 1080p (najczęściej jest to 1080p) i 30 FPS-ach;
- Xbox Series S, w trybie wydajności, działa w natywnym 1080p i 60 FPS-ach;
- Xbox Series X, w trybie jakości, działa w dynamicznym 2160p (najczęściej jest to 1800p) i 60 FPS-ach;
- Xbox Series X, w trybie wydajności, działa w dynamicznym 2160p (najczęściej jest to 1188p) i 120 FPS-ach;
- RTX 3080 do 4K i 60 FPS.
Wynik bardzo dobry dla XOX i XSX, stabilny dla XONE i - w mojej opinii - niezbyt zadowalający dla XSS. Słabszy next-gen Microsoftu nie radzi sobie z rzeczoną produkcją i jego posiadacze są skazani na rozgrywkę w Full HD.
Ponadto, ElAnalistaDeBits przedstawił kilka uwag co do rozgrywek na różnych sprzętach. Mówią one chociażby o tym, że Series S w poprzednich wersjach gry działał w trybie wydajności w rozdzielczości 1440p, więc możliwe, że 343 Industries usprawni działanie gry na tymże sprzęcie w ewentualnych patchach. Ponadto, wczytywanie gry na sprzętach Series jest pięciokrotnie szybsze niż w przypadku poprzedniej generacji.
W przypadku wersji na komputery osobiste RTX 3080 wystarcza do grania w 4K i 60 klatkach na sekundę w kampanii fabularnej. Gorzej sytuacja wygląda w trybach sieciowych, gdzie RTX 3070 czy RTX 3060Ti mają problemy ze stabilną rozgrywką na najwyższych czy wysokich detalach w rozdzielczości QHD. Problem jest dość dziwny, ale gracze zwracają na niego uwagę chociażby na subreddicie poświęconym Halo Infinite.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Halo Infinite.