Ubisoft Quartz pod naporem negatywnych komentarzy. Gracze krytykują platformę sprzedaży NFT
Wczoraj Ubisoft przedstawił jako pierwszy duży wydawca w branży swoje plany w związku z obrotem treściami NFT. Francuska firma spotkała się w związku z tym z ogromną krytyką.
Przedstawiony wczoraj program Ubisoft Quartz spotyka się z ogromną krytyką ze strony graczy. Pod filmikiem reklamującym nowe przedsięwzięcie firmy, która chce sprzedawać w formie NFT unikalne, cyfrowe przedmioty w swoich grach, 95% oddawanych głosów jest negatywnych. Niezadowolenie graczy widać też w sekcji komentarzy.
"Wow. Ubisoftowi udało się upaść jeszcze niżej w tym jak traktują swoich fanów - wyłącznie jako bankomaty. Jeśli dowodem na to nie były wcześniej mikrotransakcje kosztujące ponad 400 dolarów, to ten moment potwierdzający moje słowa jest teraz" - napisał The Second Son's w jednym z najwyżej ocenianych komentarzy pod filmem na YouTube.
Krytyka takiego posunięcia Ubisoftu rozlała się też szeroko przez sieć - na przeróżnych forach i grupach dyskusyjnych przeważają bardzo krytyczne opinie o tym posunięciu korporacji. Na samym YT od wczoraj pojawiło się już kilkanaście dłuższych materiałów wideo, wyraźnie ganiących twórców serii Far Cry i Assassin's Creed za takie działania.
Ubisoft zapewnia, że będzie sprzedawać w formie NFT wyłącznie przedmioty kosmetyczne (bez wpływu na gameplay) do swoich produkcji. Na początku będą to gadżety z Ghost Recon Breakpoint. Platforma Ubisoft Quartz, która ma działać jako "targowisko" dla tego typu dóbr, zostanie uruchomiona w formie bety 9 grudnia 2021 r. W grudniu udostępniane w te formie będą tylko przedmioty z Ghost Recon Breakpoint a na początku 2022 roku dołączą do tego kolejne produkcje korporacji.