ARC Raiders z pierwszymi szczegółami. Deweloperzy rozwijają grę free-2-play
Na The Game Awards ujawniono pierwszy zwiastun ARC Raiders, nowej produkcji byłych pracowników DICE. Pomimo całkiem obiecującego materiału, część graczy odrzuci ją w przedbiegach – twórcy rozwijają kooperacyjną strzelankę w modelu biznesowym free-2-play.
ARC Raiders to debiutancka gra sztokholmskiego studia stworzonego przez byłego dyrektora EA Patricka Söderlunda. Tegoroczne The Game Awards było okazją, której zespół nie mógł zmarnować, dlatego zaprezentował intrygujący zwiastun pozycji. Po wydarzeniu przedstawiono pierwsze konkrety na temat tytułu.
W ARC Raiders gracze wcielą się w członków ruchu oporu – grupa wykorzystuje system wczesnego ostrzegania i wspólnie walczy, chroniąc swoich domostw przed wrogami atakującymi z orbity.
„Jako jeden z Raiders dobrze wiesz, że do pokonania ARC nie wystarczy wziąć ich na celownik i nacisnąć spust. Działający w pojedynkę bohaterowie niewiele zdziałają – ARC rozprawiają się z nimi błyskawicznie. Jako słabsza ze stron konfliktu musimy polegać na czymś więcej niż własne umiejętności – na czymś, co wyróżnia ludzi. Dlatego łączymy siły. Nasze szanse mogą się zdawać nikłe, lecz gdy działamy razem, pomysły, które dotąd wydawały się niewykonalne, stają się najlepszymi rozwiązaniami. Zawsze warto się przygotować i opracować plan, lecz czasem po prostu trzeba improwizować”.
Autorzy stawiają na kooperacyjną produkcję, w której pokonanie potężnych przeciwników będzie wymagało zjednoczenia sił. W trakcie rozgrywki kluczowe okaże się przeczesywanie ruin w poszukiwaniu skarbów i wykorzystywanie nowoczesnych gadżetów. Ludzie wydają się skazani na porażkę, jednak chcąc przechytrzyć wrogów muszą skorzystać z najróżniejszych narzędzi, stworzą taktyki i plany szybkiego działania. Pomocna okaże się również kreatywność.
ARC Raiders pojawiło się już na Steam oraz Epic Games Store i zgodnie z przedstawionymi informacjami zadebiutuje w 2022 roku. Embark Studios planuje zaprosić do rozgrywki wielu uczestników, więc propozycja trafi na rynek w modelu biznesowym free-2-play.